Sunday, March 27, 2011

Jalan-jalan dan Makan-Makan di HatYai

Saya berada di sana lebih kurang 7 hari. Pegi Ahad, balik Sabtu. Selain masuk lab, jalan2 dan makan2 adalah aktiviti yang tidak pernah gagal dilakukan setiap hari.

Hari sampai (put it as Day 1). Sampai tengah hari. Jadi, malam, Prof. PSU bawak makan.

Ikan belum sampai at this time. Noted the blue rice, seperti nasi kerabu, but no kerabu that nite. Eh, ada, kerabu mangga.

Day 2: Setelah masuk lab yang chanteks, dari pagi hingga ke petang, Dell bawak kami jalan2 ke downtown HatYai.

1. Jalan2 naik tuk-tuk empat roda. 2. Dinner. Noted the yellow rice, makan dengan ayam goreng sedap. 3. Jalan2 lagi. 4. Makan2 lagi. Celebrate double birthday di BSweet, HatYai. Suka!

Day 3 adalah hari Selasa. Setelah gigih belajar, petang jalan2 ke Buddha temple, atas bukit, macam kat Batu Caves tu. Kemudian, makan di foodcourt. Sangat suka mango juice mereka. Sangat!

Atas: Bersama Dr. Thanya yang anggun, dan happy Buddha. Bawah: Makan2 dan minum2.

Day 4: Pagi itu, kami free. Jadi, pagi2 dah pegi jalan2, membeli-belah. Tapi, takde gambar pulak. Beli baju banyak2. Selepas masuk lab di sebelah petang, kami jalan lagi. Dan, tengok baju lagi. Exhausted melihat baju. Hehe.

Kawan2 saya membeli-belah

Day 5: Jalan2 di waktu petang Khamis ini sudah memang ada dalam jadual training kami. Pegi jalan2 ke Songkla. Ke pantai Samila, melihat the golden mermaid, kepala naga, dan makan besar di Ko Yo island. Penuh giller perut dengan mix tom yam, clear vege soup dan air kelapa!

5. gumbira dalam perjalanan. 6. Angin pantai bersama kami dengan Golden Mermaid. 7. Gambar kami kecil unuk nampak seluruh kepala naga. 8. Perjalanan jauh ke Ko Yo island berbaloi dengan makanan2 sedap ini.

Day 6: Adalah hari terakhir dapat masuk lab. Lunch, rakan2 lab bawak makan di luar. Malam juga jalan2 bersama mereka. Ke floating market, HatYai. Kemudian, souvenier-hunting malam itu. Ya, huru-hara. Terima kasih banyak2 kepada "The Driver". Banyak-banyak terima kasih.

Atas: Lunch! Saya suka dessert mereka, tapi lupa ambil gamba. Bawah: Klonghae floating market!
Day 7, hari kami pulang. I started miss their lab as early as 4 am. :( Kami bertolak ke airport jam 10 pagi. Makan tengahhari di airport. Tiba di Kuala Lumpur yang hujan renyai, bersama kerinduan hati.

Kaki saya tidak dapat menahan kepenatan pada hari ketiga, sehinggakan saya tidak dapat mengikut berjogging pada awal pagi itu. Jika dikira2, saya rasa masa kami berjalan2 dan bermakan2 adalah lebih sedikit daripada masa kami di makmal. Ya, begitu banyaknya kami berjalan dan bermakan.

Ok, done with jalan & makan part. Will write several more entries about this trip later.

Sekian. Happy Sunday.

Fadell said...

Thank you for good time.

SITI said...

Farm @ Dell,

Thank you for coming here, to my blog.

And thank you for bringing us "jalan-jalan di HatYai". :)

yr said...

pemilik blog paksa komen. kthxbye.

SITI said...

kerana gambar YR paling banyak dalam entri ni. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...