Wednesday, March 23, 2011

23032011

Ms Jariya & Ms Jaew (tiga & empat dari kiri) adalah cikgu2 kami di PSU. Noticed the cute pink lab slippers. Owh, rindu yang amat.

I want  to write about my days in HatYai. Tapi, tanpa saya sedari, saya kena hadiri anenatal test training dua hari berturut2, semalam dan hari ini, for the whole day. Balik satu training, pergi training yang lain pula. Penuh dalam kepala.

But, i must say, kami dapat belajar from the best. Di PSU, HatYai, lab mereka memang buat sampel amnio yang banyak setiap hari. Dan, che'gu yang mengajar kami, sorang had berbelas tahun pengalaman (tak ingat berapa tahun), dan seorang berpengalaman 7 tahun, dan sangatlah cekap, and i must say, sangatlah chanteks. 

Training antenatal test pula, kami dapat chegu yang ada banyak pengalaman dan pengetahuan tentang medical lab. Kalu tulis resume tentang dia, mahu 17 muka surat kot. Dan, dia banyak cerita tentang pengalaman dan kes-kes yang dia alami sendiri. Keysah2 masa tiada ultrasound, semasa ketiadaan vaksin HepB, dan banyak lagi. Sukalah belajar dengan dia. Dia memang cikgu yang bagus. Suara lantang, well-prepared, penuh ilmu. Sukalah.

Ya, antara nikmat yang kita perlu bersyukur ialah mendapat guru yang bagus dan baik, yang memberikan ilmunya kepada kita, tanpa rasa jemu.

On the other notes, tak suka sungguh saya tengok berita sekarang ni. Kesian kanak2 sekarang, baca suratkhabar, berita yang huru-hara. Saya kecik2 memang baca suratkhabar, seingat saya since darjah empat. Kanak2 sekarang, musti jemu baca abaout this politiking issue yang pelik2 sahaja, terutamanya suratkhabar Melayu. 

Ok, akan tulis lagi tentang HatYai, supaya saya tidak lupa. Besok dah hari Khamis, how time flies.

2 comments:

KBH said...

Wah, sambil menyelam minum air...

SITI said...

dan tersedak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...