Wednesday, December 15, 2010

Wiken yang Lepas


Kena tulis tentang wiken yang lepas, kerana wiken ini ada cerita lain pula. 

Wah, teruk betul saya sekarang ini. Mahu jadi blogger tetapi tidak mahu ambil gamba sendiri. Kamera pun kongsi2 dengan adek. Huwaaa. Nangis guling2, tak sedar diri umur dah tua. ;p

Last wiken bermula dengan general meeting yang panjang berjela2 pada hari jumaat. Juga ada penerangan tentang test baru yang akan ditawarkan tahun depan. Ia berkaitan tentang pengesanan cervical cancer. Lepas tu, ada sesi fotografi. Kemudian, makan2 yang enak. Kemudian, sambung buat keje. Die.

Nadia datang rumah sebab nak tumpang pegi kenduri Ema. Huhu. Rumah huru-hara. Kemas2 umah barulah siap2 mahu bertolak pulang ke Muar. Dalam dok sebok2 kemas, sempat juga menjengah ke MukaBuku. Tetiba, dapat tahu Anif di Ledang. Ya, dia perlu singgah ke rumah besar itu ;p

Sampai lambat, kene marah dengan emak. Nadia ulang2 cakap "muzium". Hehe. Tetiba, saya tak boleh tidur, sampai jam 4.30 a.m! Gilos. Bangun pagi, solat, terus call Anif. "Sila singgah rumah, breakfast!".

Anif dan kawannya yang suka main kucing itu datang makan mee goreng emak dan pengat keladi abah. Sedap betul. Hehe. Selesai melawat umah, dia pun pulang. Saya dan Nadia siap2 ke JB. Kami berjaya sampai ke rumah kawan kami itu tanpa bantuan peta pun. Riang.


Ema sangatlah chanteks dan sangatlah kurus. Jumpa Awis dan Fadly dan pasangan masing2 di sana. Makanan lazat2 dan pelbagai. Sangat seronok sebab dapat jadi tol dan dapat banyak duit syiling lepas tabur2. Hehe. 

Kami perlu bergerak apabila jam sudah menunjukkan jam 3. Saya ada Family Day opis di PD!

Singgah makan eskrem Baskin Robin di RnR Machap adalah blissful!

Saya tinggalkan Nadia di tol PD. Kemudian, sorang2 carik hotel. Hoh! Mereka semua sedang bbq bila saya tiba. Kemudian, tunggu adeks tak kunjung tiba. Urgh. Ya, adeks saya join famliy day di sini.

Terlalu letih, saya tidur. Adeks saya pergi berfoya2 dengan bos-bos saya. Huhu.


Esok pagi main sukaneka. Kesian bos cedera parah selepas jatuh semasa main lari dalam guni. Adek pun jadi pengganti. Dapatlah nombor dua kumpulan kami. Kemudian, acara mahu dapat iPad. Huhu. Nama saya naik untuk top10. Kemudia masuk top 5. Kemudian masuk top3. Owh, mendebarkan. Tapi gagal. Haha. 

Gagal dapat iPAd tak bermakna gagal dalam hidup, kan?

Saya pun pulang membawa dua orang despatch yang kepenatan giller. Mereka sangatlah gigih bermain. Semua permainan malam tadi pun mereka menang. Mereka tidur sejurus selepas kenyang lunch.


Penat sungguh tapi, selesai sudah satu bab. Next chapter pula. :) Eh, gamba2 beberapa hari nanti, ya. 

Sekian.

*upload gamba on 27/12/2010

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...