Saturday, October 23, 2010

Shooting Stars




Can we pretend that airplane in the night sky are like shooting stars
I could really use a wish right now

Ia berlaku ketika kami di matrikulasi. Ya, di bandar Kuantan. Masa tu, ada kelas malam. Kelas apa ntah. Maybe masa tu ada kelas ganti atau kelas tambahan sebab rasanya agak stress nak exam. 

We were waiting for the bus to come untk balik hostel yang agak jauh dari kolej. Ida sedang duduk dan saya berdiri di bawah langit yang cerah. Kitorang borak2, and the mood was not good. Moody semacam kot. Both of us. So, kitorang borak2 berangan. Haha.

And suddenly, SHOOTING STARS!. Dan, dua2 diam. Dan.....

Haha. I know, I know. Tak bagus. Mana boleh wish sbb nampak shooting stars. Kalu nak mintak, doa saja pada Tuhan. InsyaAllah, Tuhan akan makbulkan. Tapi, entah kenapa, we cant reject the idea that time. We just..........

Lepas tu, bas pun sampai. Saya dan Ida duduk kat belakang sekali. Tiba2, Ida terima SMS ker call ntah. Lepas tu dia jeri kegembiraan. Haha. You know, ida's wish telah dimakbulkan dengan sangat cepat. Dia rindu sangat kat family and wish supaya mereka boleh datang. Dan, mereka akan datang pada hujung minggu itu!!!

Haha. I am so happy for her at that time. And? Hoping my wish to become true! Hey, we were seeing the same stars. If Ida's wish can be answered, why not me,kan?

But......

Haha. Of course, it is not work like that. Tapi, saya pernah rasa macam wish saya telah dimakbulkan. Cuma? Takda jodoh. Haha. Ya, sepak me.

After that nite, saya tak pernah nampak lagi shooting stars. 

2 comments:

Lenny said...

Shooting star.

Suatu masa dulu, pernah menghabiskan sepanjang malam untuk menghitung shooting star. Tapi tak terfikir mahu minta apa-apa. Sekadar berlumba dengan teman-teman siapa yang dapat kira yang paling banyak.

p/s
Aneh, dalam bahasa melayunya ialah tahi bintang. Lagi aneh kalau orang mohon pada 'tahi bintang'. :P

SITI said...

saya tidak pernah dapat tgk yang banyak2 itu. Musti takjub, kan?

Kalu takde shooting star pun, saya meminta juga pada Dia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...