Sunday, May 23, 2010

Grey's Anatomy Season 6

GA adalah siri yang saya ikuti sejak episod pertama season 1 lagi. Saya akan download setiap mingu pada hari sabtu dan akan nonton pada waktu breakfast hari ahad keesokkan harinya. Dan, pagi tadi saya telah nonton season 6 finale.

Sedih sungguh. Sudahlah 2 episod, lebih kurang 45 min setiap satu. Nangis saya di pagi hari.

Season 6 ini, dalam kebanyakkan episodnya, pada saya kurang seronok sudah. Saya sudah rasa kurang excitement untuk nonton. Banyak sangat adegan2 "peliks". Dulu2, setiap episod, saya akan nonton ulang2, sampai sudah hafal skripnya. Tapi, season finale ini, waduh, telah mengembalikan excitement itu.





Tahniah kepada Shonda sebagai penulis skripnya. Saya baca blog tentang penulis skrip cerita ini. Shonda mula2 nak tulis, Bailey yang kene tembak. Lepas tulis skrip begitu, dia tak boleh tidur malam. Huhu. Lantas, dia tukar skrip. Ya, saya pun rasa saya tidak akan tidur malam kalu Bailey yang kena tembak.

Tapi, memang penuh emosi episod finale ini. Dalam website ini, ditulis, "The emotional impact of the season finale will be felt for months". Ia adalah amat tepat sekali. Setiap kali ulang nonton, pasti nangis lagi.

Tapi, saya rasa, lagu latar pilihan sudah semakin tak best. Dulu2, lagu2 pilihan mereka adalah seperti berhantu. Terus saya download, terus carik liriks. Terus nyanyi. Tapi, sekarang dah kurang best. Tak nak tahu pun lagu apa.

Qoute pilihan saya adalah by Alex. "Iz... I'm sorry. Dont go. We got married. Please dont go. You came back for me, Iz. Dont ever leave me again. Were always gonna be together, ok?"

Owh, saya nangis nonton part ini. Saya memang suka Izzie. Alex pula buat saya ingat budak gagah tapi nakkal yang seorang itu. Owh. Kenapalah watak Izzie begitu? Sedih sungguh.

Terima kasih kepada semua pasukan produksi dan pelakon kerana telah menghangatkan kembal cerita ini. Jumpa lagi di season seterusnya.

2 comments:

irmazian said...

tim...aku dah tgk season 7 sampai abes..half of the season best sbb cite pasal trauma diorg terhadap si penembak tu esp cristina yang..tp patsu dah xde pape excitement dah..tp season 6 finale tu mmg sgt best...

SITI said...

dah abes tengok? apakah? belum siar pun di US, bagaimana kamu dah tengok sampai abes? aku mmg download tiap-tiap minggu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...