Wednesday, March 17, 2010

170310

Berasa mahu mencoret sesuatu.

Hari ini dapat pulang awal dari semalam. Maka, dapatlah melayan intenet awal sedikit.

Pulang lalu nonton episod akhir cerita korea yang saya ikuti setiap Isnin dan Selasa, Stars Falling from the Sky. Awalan cerita ini memang sangat tragik, buat kita terfikir hidup ini sangat singkat, terlalu. Namun, akhiran cerita ini yang happy ending memberikan harapan kepada kita.

Ya, cakaplah, saya memang terpengaruh dengan cerita TV. Be it Korean drama, citer cina petang2, atau cerita samarinda. And, i think i need more and more happy ending. Sad ending like The Little Nyonya make me depressed. Ditambah lagi dengan berita2 buang bayi, perkahwinan kanak2, gempa bumi, kemalangan ngeri dan ... yang berlaku di sekeliling kita.

Saya ke Aminuddin Baki hari ini. Kolej itu tidak pernah gagal membuat hati saya damai. Bertemu beberapa manusia telah membuat saya tersenyum. Refresh. Begitu juga PTSL. Dikelilingi jutaan buku. Bau perpustakaan saja telah boleh buat saya tersenyum. Sungguh, saya benar2 rindukan masa untuk ke gedung ilmu itu.

Pulang awal, saya telah bertentang mata dengan satu orang driver yang saya rasa nak tekan hon kuat2. Mula2 nak marah, tapi makin dekat, telah membuatkan saya rindu satu orang, yang saya kira2 sedang tinggal di Bangi. Masuk highway, tiba2 rasa nak nangis. Tapi, tak nangis pun.

Peliklah sekarang. Rasa nak nangis ni macam ada yang menahan. Satu ketika dulu, kalu rasa nak nangis, be it anywhere, tengah chatting FB sebelah housemate pun boleh nangis. Tetiba, housemate tanya soalan, menggelupur nak cover air mata menitis2. Haha.

Tengok citer Korea tadi tu pun, rasa nak nangis, tapi sebab memang happy ending dan pelakon2 kacak dan chanteks dan comel2, maka tak nangis pulaks. Erm, tengoklah cerita itu. 20 episod x 7 bahagian. Satu episod is about 45 min.

Gudnite, people. Havva nice day. I'm counting my days not to be a student anymore. Ok, now benar2 nangis. :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...