Monday, February 01, 2010

Lab Scientist

Saya telah mula bekerja hari ini. Owh! Ya, hari pertama saya ialah Hari Wilayah. Walaupun saya (masih) tinggal di KL, tapi, tempat kerja saya adalah di Selangor. Di Bangi, to be exact.

Saya tahu dan sedar, kecik2 dulu saya memang banyak kali tulis, cita2 saya ingin jadi saintis. Setelah saya tak tahu macam mana nak describe pekerjaan saintis itu, kemudianlah baru saya tulis cita2 saya mahu jadi doktor/ dentist.

Beberapa minggu lepas, saya makan di satu restoran di Sogo. Mereka ada membuat satu survey. Saya pun isi all the details. Tiba2, saya isi "Lab Scientst" di ruangan "Job". Saya pun tidak tahu mengapa. Tindakan luar kawal. Haha. Bila saya semak semula borang survey itu, saya senyum saja.

Dr. Wong, dalam emailnya, menawarkan saya jawatan "Lab Officer". Bunyinya macam kelakar.

Tapi, hari ini saya masuk keje, dia benar2 refer saya sebagai the new lab scienstist. Saya terkedu seketika. Teringat saya pada borang survey itu. Teringat saya pada cita2 saya yang penah saya tulis waktu kecil dahulu. Hehe.

Sebenarnya, kalu masuk gomen, namanya Pegawai Sains. Tapi, bunyi saintis itu macam ada gerun sket. Gomen pun panggil doktor as "Pegawai Perubatan", kan? Musti letak "pegawai" itu. Apsal ntah.

Semoga saya akan menjadi lab scientist yang baik. Semoga Pakar Perubatan Pediatrik HKL yang seorang itu akan membalas email saya juga, supaya saya dapat menyiapkan tesis sarjana saya. Owh!

Ameen. Sekian.

7 comments:

najat said...

hehe...
bestnya...

eMa said...

berusaha!!!

ye..gomen sgt suke word pegawai itu..kalu procurement exec akan dipanggil pegawai perolehan.

sggh klaka...tapi word pegawai tu la yang mak2 kite suke sangat..no matter how much u earned in private sector..kan..

SITI said...

najat;
mencari yang best di dalam yang tak best. haha.

ema;
haah, kelakar. haha.

sani tensai said...

selamat menjadi saintis...! ^_~

ultimatecass said...

heyyyy. have fun in the lab! aku tak tau nak cakap congratulations or not sebab now dah in "the real world" and the fact that it's really not that great. but okayla. congrats tim! sorry sangat senyap and tak reply text n calls. recovery period. *hugs*

dayot said...

Wahh,,lab scientist,cool!!

SITI said...

Tendou Sani: Selamat!

Atie: tq2. *hugs*

Dayot: ahaha. Hot and cold.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...