Monday, January 18, 2010

Geramnyer!!!

Ok, saya akan terima, takde orang nak "kawan" dengan saya. Fine!!!!!!!!!!!!

Tetiba nak ngamuk. Tetiba nak emo. Haha, psiko!

Dua hari berturut2 saya duduk di rumah, carik artikel dalam jurnal yang akan "kawan" dengan saya. Yang akan ada orang jumpa kes yang serupa dengan saya, maka saya akan rujuk and compare apa yang dia dapat dengan kes saya. Tapi, gagal!!!!!!!!!

Dahlah artikel pure microduplication tu tak boleh access dari rumah. Fine!!!! Pegi kampus jap lagi!

Masa buat projek ni mula2, takdelah bercita2 nak jadik orang yang pertama report, kan? Takdelah cita2 setinggi itu. Ingatkan akan dapat yang senang2, kan? Like deletion 1pter, atau paling interesting pun akan dapat 17pter.

Oklah, tipu. Penah je nak dapat 1st case untuk chromosome 19, sebab 19 adalah antara my favourite number. Haha. Tapi, takdelah nak sangat!!!! Tetiba, dapat chromosome 7 dan 15. Ada report for them untuk tanslocation yang biasa, tapi besar gabak punyer translocation, like 15 tu memang terjojol dengan mata udang chromosome 7 itu. Mana boleh saya nak compare dengan microtranslocation saya ini. Eeeee!!!!!!!!!!!!!

Berusaha gigih carik database, kot2lah ada yang sama. ?Tapi, ada case yang takde jurnal. Macam mana nak cite nanti. Dan.............. mereka tak bagi public nak access database mereka. Hanya ibu bapa dan clinician mereka sahaja yang boleh access. Apakah?

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kalu dapat mende2 yang diidam2kan selama ini, memang gumbira tahap maksimum, boleh pecah kepala kerana kegembiraan. Tapi, kalu dapat mende pelik yang unexpected macam ini, kepala boleh pecah sebab pening, tau.

Fine!!!!!!!!!

Here, we report the first case of microduplication of 7pter and microdeletion of 15qter derived from paternal's microtranslocation.

SEKIAN!!!

10 comments:

eMa said...

mase bace entrie kau..aku rase seperti sedang bace skrip cite gray's atau house atau csi...

errr...byk sgt word yang ssh la entrie ni

SITI said...

eMa;
jika begitu, harus baca laju2. haha. tak kawan dgn GA dan House, mereka ada MD. kawan sama CSI sahaja, manusia2 makmal.

Lenny said...

Ai, takkan takde access dari library pun? Kalo limited sangat, try tanya library di u lain.

eMa said...

tim..

aku nak membantu mmg ssh..sebab sangat lari dari bidang aku...tapi gaya saudari lenny ni mcm boleh membantu kau..aku faham bukan kau mahu pun jadikan report kau sebagai bahan rujukan akan datang kelak..tapi maybe you deserve it kalau benar research kau adalah 1st case..

chill ek...

:)

SITI said...

Lenny,
Mana pulak saya tulis takde access dari library? Library yang kami ada di sini adalah antara terbaik di SEA.

Ema;
deserve, eh? sudahlah kau. haha.

ultimatecass said...

usaha tangga kejayaan. macam yang selalu tulis kat buku sekolah brown color.

SITI said...

atie;
ya, aku adalah berusaha. tetapi, adalah "malu" untuk menjadi yang prtama. Hehe.

Unknown said...

erk.tak faham...salam ziarah

SITI said...

ruff;
salam.
tak perlu faham.
:P

ultimatecass said...

hish. jangan malu malu. perlu macam aku, tak malu. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...