Thursday, December 17, 2009

17122009

Tiba2 nak tulis pasal politik. Sebab, saya baru baca beberapa artikel. Saya tahu semua pun dah jelak. Tak sokong mana2 dah. Saya pun begitu. Tapi, kejap.

Masa PakLah jadi PM, dia terus buat pilihanraya pertama. Dia menang besar, kan? PakLah menang besar. Kemenangan itu ada kene mengena tak dengan Tun M? Ada ker? Seperti, kerana Tun M, PakLah menang. Atau, Tun M telah melantik PakLah, lantas menang. Begitukah?

Kemudian PakLah pun bekerja untuk rakyat. Dan bekerja dan bekerja lagi.

Kemudian dia buat pilihanraya lagi. Dan kalah. Kalah besar. PakLah kalah besar. Tiba2, apsal ada yang nak cakap, semua kejatuhan bermula dari zaman Tun M. Tun M jugaklah yang melantik PakLah, sehingga jadi begini.

Kalu semua kejatuhan (besar) bermula dari zaman Tun M, kenapa ada episod kemenangan besar di zaman PakLah?

Saya memang tak suka betol keputusan2 flip-flop, pada zaman PakLah, terutama sekali tentang jambatan bengkok itu.

Dan, marah betul bila masih ada keputusan begitu pada era pascaPakLah ini. Mula2, boleh ambil 10 subjek (SPM) sahaja. Tiba2, boleh ambil 12 pulaks. Tuan menteri, tidak buat kajiankah sebelum membuat keputusan? Ikut mimpikah bila mahu buat keputusan? Jika ikut mimpi, sila tidur dengan lebih lama. Sila, ya.

Cara2 membuat kajian/ eksperimen: Tajuk. Objektif. Alatan/Bahan. Kaedah. Keputusan. Perbincangan. Kesimpulan. Rujukan.

Sekian.

2 comments:

eMa said...

tade plak icon "like" kat blog kan..
ye...aku sokong kau..mereka umpama lalang...

kikiki

SITI said...

ema;

terima kasih sebab menyokong. huh. marah btol aku. ingatkan lepas zaman paklah, takde dah flip flop ni.

ngeks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...