Wednesday, December 16, 2009

Ucap Selamat Besday

Hari ini hari jadi Kid. Kid muda setahun dari saya. Semalam hari jadi Ema. Ema sebaya dengan saya. Saya telah mengucapkan ucapan selamat untuk mereka. Kepada Ema, melalui FB. Kepada Kid, melalui SMS. Kedua2nya diucapkan sekitar jam 9 pagi.

Kanan: Ema. Kiri: Kid. Selamat kepada kamu berdua! Tarikh: Besday Amiran 2008. Lokasi: Opis KAB. Atas Pinggan: Pasta huruf2!

Dulu, masa masih muda remaja, wish ucap selamat dilakukan seawal mungkin. Jika ada rakan menyambutnya, tunggulah sehingga jam 12. Wish di tengah malam adalah untuk menyatakan bahawa kita menghargai persahabatan. Kononnya.

Sekarang, di telefon bimbit sudah ada reminder. Jadi, tidaklah takut sangat jika terlupa. Mahu atau tidak mahu saja untuk mengucap selamat. Haha.

Tapi, saya sudah tidak mengucap selamat pada jam tengah malam lagi, walaupun kadangkala reminder di telefon bimbit berbunyi. Ini kerana, telah berlaku beberapa peristiwa yang tidak bagus. Menjadi orang pertama mengucap selamat, ketika orang itu menunggu2 orang2 tersayang mereka menjadi orang yang paling pertama itu. Saya bukan kecik ati. Tapi, saya tidak mahu menjadikan orang itu sedih, kerana saya menjadi orang pertama. Dan, untuk orang tersayang saya juga, untuk tahun ini, saya hanya ucap selamat jam 12 tengah hari. Huhu.

Tapi, masih ada satu orang yang saya ucap selamat jam 12.01 tengah malam. Ya, kepada pengetua kacak. Haha. :P

Ucap selamat adalah tanda ingatan. Tapi, jika tidak dapat ucap, tidak bermakna hilang ingatan. :)

Sekian.

p/s: maaflah atie, aku tahu entri ini juga bukan a good choice. esok pilih topik lain pulaks, k.

5 comments:

ultimatecass said...

eh aku suka. aku selalu lupa birthday orang. and selalu juga tak tau it's their birthday actually. but that doesn't mean aku tak sayang mereka. n i still wish the loved ones at 12 midnight and akan kecil hati jika bukan orang pertama and akan kecil hati yang teramat juga if they don't wish aku at midnight. kesimpulannya aku selalu kecil hati. baah!

SITI said...

atie;

baguslah kau suka. risau pulak aku. maklumlah, aku perlu menghargai pembaca setia seperti kau. hehe.

aku pun slalu kecik hati, even dengan diri sendiri. haha.

ultimatecass said...

aku memang pembaca setia and peng-comment setia kan?
must give award ni!

eMa said...

thanx tim!
ohh nmpknye kau da ade commentetor baru...

rindula Amin..
owh!

SITI said...

atie;
ok2. nanti bagi award. aku pun suka kalu dpt award. maka, aku akan buat kau gumbira. hehe.

ema;
rindu amin juga. tapi, aku rasa amin sudah semakin hilang aura yang best. haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...