Tuesday, November 03, 2009

The Worst Ulcer I've Ever Had

Ini bukan pertama kali kena ulcer. Bukanlah selalu, tapi setahun tu adalah beberapa kali. Mak cakap, ikut keturunan abah, selalu sangat kena ulcer. Haha. Abah memang selalu kena. Jadi, kalu saya kurang minum air, akan adalah ulcer, kecil atau besar.


Selalu kena kat dinding pipi atau kat bibir, kan? But not this time. Ulcer saya telah muncul di soft tissue of my right rahang. Ya, rahang! Saya telah berjaya, mengambil gambar dengan mesin perakam gambar. Ia di rahang dan ia besar dan ia amat dalam dan ia seperti kawah gunung berapi dan ia adalah amat sakit!

Oh, people. I feel like dying.

I cannot open my mouth. Apatah lagi nak bercakap. Nak mengunyah pun gagal. Dah dua hari minum sup sahaja. Seriously!

Semalam, nak pegi jumpa supervisor, the night before tu, saya telah simbah kawasan itu dengan garam. Air mata keluar mencurah2. Saya bukan menangis, it was tindakan refleks. Esok paginya, saya kumur dengan air garam, untuk beri rasa bius itu. Maka, saya boleh bercakap dengan Prof. walaupun sebentar.

Hari ini saya tak mampu lagi nak melawan. Saya dah telan panadol. Ulcer itu telah menyebabkan gusi kawasan sekitarnya berdenyut2.

I feel the need untuk mintak maaf to all of you, jika saya ada terkasar bahasa, jika ada saya tersilap kata hingga menyebabkan saya diduga Tuhan dengan kesakitan yang amat sangat ini.

Dan, di saat kesakitan ini, barulah saya sedar betapa besarnya nikmat pergerakan rahang itu, esp untuk mengunyah.

Saya mohon pada kalian semua, doakan saya semoga cepat sembuh.

Sekian.

6 comments:

azhanie said...

semoga cepat sembuh ye tim. aku mendoakanmu....

SITI said...

ameen. terima kasih, azhanie. i really2 appreciate it.

najat said...

semoga cepat sembuh kak...

SITI said...

najat;
thank you. hari ini sudah bertambah baik. alhamdulillah.

dayot said...

moga cepat sembuh tim.
amin

SITI said...

Dayot;
thanks. A milion of thanks.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...