Thursday, November 05, 2009

Plan Selepas Ini

Semalam pegi HKL. 2 kali, pagi dan petang. Pagi jumpa pathologist, petang jumpa pediatrician. Tapi, pelik, sebab dua2 tanya soalan yang sama.

Apa plan you lepas ni?

Saya jumpa mereka untuk berbincang hal tesis saya. Pathologist itu sangat dikenali ramai dalam bidang medical genetics di Malaysia ini. She is actually a consultant cytogeneticist. Dia kenal Dr. Wong, boss-to-be saya. Jadi, saya jawab, "Erm, keje dengan Dr. Wong lah, Dr." "Berapa dia offer awak?" "Oh, tak banyak sangat. Tapi, dah janji dengan dia, kan. Lagipun, kesian dia." Kesian Doktor Wong sebab dia dah lama sangat carik orang untuk setup cyto lab dia. Almost 2 years.

Jumpa pediatrician sbb kes abnormal saya yang dari Hospital Temerloh itu sudah dirujuk ke HKL. Doktor yang seorang ini adalah sangat baik. Dia adalah Pakar Kanak-kanak atau Pakar Pediatrik pengkhususan dalam bidang genetik metabolik. Kat jadual klinik dia tulis klinik IEM. A clinical geneticist, she is. Pada dia, saya menjawab, "Erm, ada private lab offer saya kerja". "Haiyo, kenapa masuk private, masuklah gov, kerajaan tak cukup orang."

Macam mana?

Saya berkira2 untuk tunggu Makmal Genetik HKL itu pindah. Pathologist tu cakap within 2 years ni. Mereka kena pindah sebab HKL dah sesak sangat. Cerita2 yang saya dengar, sama ada pindah ke Hospital Sg. Buloh, Hospital Serdang, atau pun menyewa sahaja mana2 bangunan di kota Kuala Lumpur ni. Saya cadangkan mereka sewa KLCC. Huhu.

OK, kita tunggu.

4 comments:

najat said...

jadi rebutan nmpaknya kak...

SITI said...

haha, rebutanlah sangat.

takut sebenarnyer...

ultimatecass said...

okay. mula mula kerja sama dr wong.
then once hkl dah setup lab tu, kalau nak move to hkl boleh aja kan?

SITI said...

Atie;

ya, aku pun rasa begitu. Tapi, takut plan sangkut. Sbb Dr. Wong penah cakap nak anta gi training obersee. Tak tahulah dia nak "ikat" aku brapa tahun.

Dan, aku masih ragu2 nak keje dgn that pathologist or not. Sbb dia adalah agak garanggggggg. Takuttttttttttt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...