Friday, October 30, 2009

Nombor Siam

Satu hari saya mendapat mesej di telefon bimbit. Panjang nombornya. Bila saya lihat, ia mesej kosong, tidak mengandungi apa2. Saya jadi musykil sedikt. Semasa itu, saya sedang melayari internet.

Selepas beberapa minit, saya dapat mesej lagi. Saya lihat, nombor yang sama lagi. Dan, ia adalah mesej kosong juga. Apakah?

Kemusykilan bertambah. Saya ingatkan Ida jauh di UK itu. Bukan, nombor UK bermula dengan +44. Mungkin Zuhri di Indon selalu saja beri SMS kepada kawan2 di Malaysia. Juga bukan. Eh, apakah?

Bila saya lihat senarai nombor dail terus antarabangsa, rupa2nya ia nombor dari negara Siam. Maka, saya mengesyaki kawan PhD saya itu. Lantas, bertanya kepada housemet yg lain, tp mereka tak dapat apa2. Hurm...

Saya hantar SMS kepada nombor tersebut, tak reply pulaks. Jadi, rasanya bukanlah budak PhD itu. Buat apa pulaklah kan dia nak anta SMS kosong.

Jadi? Ya, saya telah mengesyaki satu budak Siam yangkacakdangagah itu. Haha. Walaupun dia bukanlah menetap di Siam, but anything can happen, kan?

Saya tulis kat facebook. Atie, kawan saya yang bekerja di DiGi mintak nombor tu, kot2lah boleh tolong. Tapi, budak Siam sensasi ini (bak kata Atie), tak jawab pulaks.

Saya juga try call beberapa kali, tapi tak jawab jugaks. SMS pun tak reply.

Maka?

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...