Thursday, October 29, 2009

You Are The Only One

Saya menulis sesuatu supaya saya mengingati saat itu.

Saya menggunakan Multiprobe T-system keluaran Cytocell untuk kerja makmal pangajian sarjana saya ini. Saya tahu melalui artikel2 jurnal yang saya baca. Semasa mahu menempah probe, saya cuba meyakinkan penyelia saya untuk menempah set ini, wpun mahal. Akhirnya, dia menempah 15 set yang berharga lebih kurang RM15 000 setiap satu.

Beberapa hari lepas, staf Cytocell telefon saya untuk bertanya sebarang masalah saya berhubung kit ini. Bos Cytocell yang entah dari negara mana datang ke Malaysia. Saya pun bercerita kepada dia masalah yang saya hadapi. Dia bertanya sama ada berminat atau tidak untuk berjumpa dengan bos besar itu. Saya rasa malas. Saya telah menggunakan probe ini sejak 2 tahun lepas. Dah nak siap pun.

Hari ini, staf cytocell yang lain pula telefon. Dia perlukan perincian mengenai masalah saya. Saya pun ceritalah. Sampai satu tahap saya penin. "Pelanggan lain takde masalah macam saya ker?". "Fatimah, you're the only one yang gunakan probe ini." "Saya sorang jer kat Malaysia yang gunakan prob ini? Takkanlah." "Ya, cik Fatimah."

Tiba2 saya panik. Patutlah orang Cytocell asyik hubungi saya. Tiba2, saya rasa glamour kat cytocell. Tiba2, saya rasa macam nak keje kat cytocell.

*saya gelak dengan riang bersama enchek makmal sampai kene perli. abaikan? dia tidak tahu what cytocell is about. seriously!

*am currently addicted to Subway's cookies. Terus pergi membeli, macam nak reward diri sendiri atas susah payah menggunakan multiprobe T-system itu. Haha. Ingatkan nak beli 12. Tapi, tinggal 6 jer. Takpelah, bersyukur, kan?

5 comments:

Ina Khairuddin said...

Wow bestnya!
Rasa special. Dan aku rasa kau buat staf2 Cytocell tu bangga dan rasa appreciated sebab ada orang yang betul2 faham & guna produk diorang.
Bukan macam aku, selalunya buang masa berbulan2 buat web application yang user cuma 10-15 orang dan akhirnya tak berapa sangat nak guna. Buang masa, tenaga & sumber. Tula nasibnya keje IT ni.

SITI said...

InaKay;
Ahaha. Rasa jugaklah sume tu. Tapi, aku juga rasa aku takde kawan di malaysia. Haha. *tiba2*.

najat said...

apa benda probe tuh?
curios btul nih..
hoho...

SITI said...

najat;

probe itu dalam bahasa mudahnya ialah bahan yang telah digunakan utk mewarnakan kromosom.

najat said...

owh...
pham2x...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...