Sunday, July 12, 2009

NGEKS!

Lewat malam saya menulis kerana tidak dapat menahan2 lagi kebangangan yang berlaku hari ini.

Najib umum sebelas perkara sempena 100 hari dia jadi PM. Rata2 sume bagus. Tapi, lama2 tgk, ada bangangnyer jugaks. Pasal tol tu, oklah dapat diskaun, kan? Tapi, kenapa pulaks 80 kali? Kenapa pulaks kene kira kali? Kiralah amaun yang dibayar, like RM100 sebulan, maka dapat diskaun. Kalu macam saya dulu, pegi makmal lalu satu tol je, pegi balik 2 tol lah. 40 kali jer lalu tol dalam sebulan. Maka, tak dapat? Walhal, kalu duduk kajang, kurang lagi amaun bayar tol, tapi 4 kali sehari, sbb mereka ada lalu tol RM1. Maka, tercapailah hasrat lalu 80 kali tol sebulan. Tapi, kalu kira amaun, lagi kurang. Tak cakap budduh, sume pas universiti. Meeting berejam2. Tapi, buat keputusan tak bijak begini. Haish. NGEKS!

Koma (ikut stail Pak Zul). Huhu.

Ptg tadi, saya pergi membeli suratkhabar. Ya, agak lewat membeli, tapi tak keysahlah, kan. Setelah selesai membayar, ada satu budak lelaki nak beli rokok. Dia cakap macam ni, " Mintak rokok dunhill 14. Erm, bagi yang gambar bayi, eh". Saya terkejut. Gambar apa? Saya pun pandanglah kotak2 rokok yang bersusun tu. Haha. Terus saya jegil mata kat budak tu. Mentang2lah dia tak pregnant, dia bolehlah amik rokok yang ada gambar baby premature tu lah. Saya tak faham betul. Kamu tak ingat ker kamu menyumbang sperma, wahai lelaki2. Haish. Kromosom dalam sperma yang berenang2 itu boleh mudah patah, tau. Marah btol saya. NGEKS!


6 comments:

En Kid said...

Hmm..
Makin tinggi pangkat..makin dikejar kepentingan diri..tu yang buat keputusan bongeks tu..
nak buat macam mane..
:(

SITI said...

En Kid: Haish. Semoga kita dijauhkan Tuhan daripada membuat keputusan bongeks sebegitu. Haish.

eMa in the LaLaLand..n dis time siyesly feel so LaLa said...

Aku pun terfikir tentang 80 kali tu..
Nape tak based on amount kan sbb TnG pon topup by Rm50,Rm100..bukan mcm..
"bang..nak topup TnG untuk 33 kali eh.."

err..

p/s : kalau da beberapa kali buat keputusan bongeks camne?huhuhu

SITI said...

ema: entahlah. aku belum nampak lagi reason mereka buat begitu.

Ronie Muller said...

tu gambar kotak rokok kat malaysia ke? lawala pulak kotak2 rokok di malaysia sekarang ek (ngeks..thehehe)

SITI said...

kak Roni: haah. haha. sbb lebih berwarna warni. Dulu, mcm satu/dua kaler jer.

Miss u, kakak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...