Wednesday, March 25, 2009

K*J

Saya nak jugak update malam2 ni. Baru selesai umum keputusan pemuda, wanita dan puteri.

Bencilah.

K*J menang. Bencilah. Bukanlah nak sangat Mukhriz menang. Tapi, bencilah bila K*J menang.

Senget agaknyer org2 memilih dia bila di telah didapati bersalah terlibat rasuah.

Eh, bencilah.

Memanglah tak bagus nak benci2 orang, walhal orang tu mcm tak buat salah directly pun pada kita. Tapi, memang bencilah dia menang. Ucapan dia sekarang ni pun (selepas telah menang), sangatlah berlagak dan merapu.

Bencilah.

Saya memang mula membenci dia selepas saya tahu dia tidak pernah bersekolah di Malaysia. Maka, saya tahu dia tidak pernah baca buku sejarah Malaysia masa kecik2 dulu. Jadi, saya benci. Memang bencilah.

Saya juga benci dia letak nama anak dia panjang2. J*ibreil A*li J*amaluddin A*bu B*akar bin K*hairy. Susah nanti anak dia nak menulis nama sendiri dalam kertas jawapan peperiksaan.

Eh, bencilah.


10 comments:

Anonymous said...

entri ni pttnye tajuknye benci...
hehehe

Anonymous said...

bagaimana dengan muhyidin yasin..??

tak nak komen ka..??

Awis said...

saya suka KJ :]

SITI said...

ema;
boleh jugaks.

kj jr;
tak nak.

Awis;
sukalah. suka hati kau.

D'Rimba said...

Hampir seluruh yang diundi ahli berkenaanpun penyokong tegar dasar PPSMI itu sendiri padan amat sangatlah tu dengan orang tu.

D'Rimba said...

Sekurang-kurangnya dia masih menghormati bahasa Melayu bertutur dengan amat baik sekali pada malam tu dengan tidak sesuka hati mencampur adukkan bahasa sendiri. Kesian Rais Yatim yang begitu lantang nak perjuangkan bahasa Melayu dan acuan Melayu sendiripun tak dapat tempat di hati ahli berkenaan yang konon nakkan perubahan. Sayang seribu kali sayang.

SITI said...

drimba;
salam.

Siapakah "orang tu"?

Ya, sekurang2nya.

Ya, kesia Rais.

Ya, sayang seribu kali sayang.

Unknown said...

Tapi saya sangat tertarik dengan retorik ucapannya dan sokongannya membantah PPSMI. Bagaimana pula ya?

SITI said...

Enchek Anuar;
Saya juga kurang bersetuju dengan ppsmi. Tapi, itu tidak bermakna saya sukakan kemenangan K*J. Heh.

Anonymous said...

Awis;
sukalah. suka hati kau.

huh.. tim ni, penat jer komen, ini jer dia balas.. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...