Wednesday, December 10, 2008

Aidiladha1429

Salam AidilAdha 1429. Tahun ini aidiladha saya kurang meriah berbanding tahun lepas. Adek2 saya, Fadhilah dan Farid tidak dapat pulang berhari raya. Maka, saya dan adek yang seorang lagi itu menemani emak dan ayah berhari raya di kampung. Saudara mara lain juga tidak beraya di kampung tahun ini. Masing2 ada agenda tersendiri. Namun, hari raya masih diari dengan penuh kesyukuran. Saya masih mempunyai baju baru untuk aidiladha tahun ini.

Hari raya yang agak sejuks kerana hujan tanpa henti dari pagi hingga ke petang. Semuanya berpayung/ rain coat untuk menjalankan sunnat muakkad, penyembelihan binatang ternakan. Tahun ini dua ekor lembu dikorbankan di rumah saya.


Dan, kejadian2 yang sedih juga telah berlaku semasa aidiladha tahun ini di negara kita. Takziah saya ucapkan kepada mangsa2 tanah runtuh bukit antarabangsa dan kemalangan bas ekspres di muar itu. Menuding jari mencari siapa yang salah tidak membawa banyak kebaikan. Silalah berbuat kerja dengan baik, dan kurangkan bercakap.

Hari ini juga masih lagi dalam hari tasyrik, 12 Zulhijjah. Hari lahir saya yang ke-26 mengikut peredaran bulan. :)

4 comments:

As said...

owh salam ulangtahun hijrah buat kamu :)

salam eiduladha juga

SITI said...

As: Thanks. Selamat hari jadi untuk kamu juga. 10 Zulhijah, kan?

Ya, salam eiduladha to you too. :)

Sahalfikri said...

salam eiduladha

sini takde kambing/lembu. x wat korban. party je..huhu.

p/s: lembu2 kat mesia skrg byk kurus2 ek?

SITI said...

ya, salam. Nanti ceritalah ttg eiduladha di cocos island itu. :)

macamlah. tapi, tak tahulah kalu lembu import. Haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...