Monday, August 25, 2008

Rakyat

People, please help me for this one stupid question. saya telah menyenaraikan panggilan untuk rakyat negeri2 di malaysia dalam English dan saya telah gagal untuk 2 negeri. Sila betulkan jika ada antara senarai saya ini yang salah, termasuk kesalahan ejaan.

perlisian
kedahan
penangite
perakian
selangorean
negeri sembilanese
malaccan
johorean
kelantanese
sabahan
sarawakian

what do we call "rakyat terengganu" and "rakyat pahang"?

TQ.

*edited on September 18, 2008; the answers are "terengganuan" and "pahangite".

12 comments:

Anonymous said...

owh..sangat susah..
tak tahu..

nape johorean dan kelatanese itu berjiran?

huh~!menci~!

Anonymous said...

sangat susah kan cik Ermalina..hehehehe..yang saya tahu pasal rakyat terengganu adalah orang yg bernama Amiran..hehehehehe...

Anonymous said...

weh ermalina..butuh lah hang puki ko punye mak lah!!

lantak die lah nak johorean dan kelatanese nak berjiran!!

yg ko menci sgt tu apasal hah!!

SITI said...

erma: susah, eh? Erm, aku tak perasan pun masa mereka berjiran

naphelium: awak org mana, cik/en. nephelium?

anon: sila jaga tertib anda bila berbicara. jika mahu cakap jahat2, sila buat blog sendiri.

Anonymous said...

oHo~!!!
emosi en.aNon kite yer...

en. aNon : tak tahu hujung pangkal = diam! =p

Anonymous said...

saya kawan kepada mangifera dan oryza. saya orang pahang...hehehe..

SITI said...

erma: kau kenal ker anon itu?

nephelium: owh, kawan oryza. welkam here. Pahang? Saya matrik di kuantan dulu. :)

Anonymous said...

TimmY,

Aku rase tade kawan yang seperti itu..dan, tidak pasti juga..
Marah betul die bile aku minta kau asingkan Johorean dan Kelantanese itu...

Sangat sayang Johorean kah?

=') Terharu...

SITI said...

erma: bukan kawan kau? kawan siapakah? kawan aku? heh.

Anonymous said...

bukan kawan saya juga..hehehehe

SITI said...

nephelium: ya, saya tahu itu. Awak kawan amiran sahaja. :P

Anonymous said...

salam...jakun betul lah cik erma nie...minda taraf budak2 tadika... kurang waras & masih terencat.... masih lg dgn smgt kenegerian yg lapok.... x salah sayang negeri... tp menci2 x baik... b positif k? mane tahu jodoh anda d 2 negeri ni...amin... kalau bkn anda cucu cicit anda.... selamat berpuasa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...