Tuesday, June 03, 2008

Diba Alwa's Wedding

Saya mohon maaf kepada rakan2 yang mungkin telah ke sini untuk mendapatkan gambar2 perkahwinan Diba Alwa yang lalu. Baru sekarang saya berkesempatan menulis. Jika sesiapa yang inginkan gamba2 yang lain, sila beri email kamu kepada saya.

Diba Alwa rakan sekolah saya di STF. Dia adalah budak yang sangat bijak dan chanteks dan baik hati. Saya bukanlah rapat sangat dengan dia. Tapi, disebabkan rasa ikhlas dia menjemput saya ke majlis perkahwinan dia, dan saya juga ada kesempatan waktu, maka saya telah pergi ke majlis perkahwinannya bersama adek saya yang telah diadakan di Subang Jaya.

What a LOVELY wedding ceremony! Dengan telur pindang bersama bekas yang chanteks. Dengan nyanyian ghazal yang indah. Dengan makanan yang dihidangkan, bukan secara buffet. Dengan makanan yang sungguh enak, sehingga ada rakan saya yang menambah. Dengan pelamin yang indah dan pengantin yang sangat cute. Ya, Diba sangat chanteks juga pada hari itu. Dengan persembahan slide multimedia yang terus-terusan menunjukkan gambar2 mereka berdua.

Saya sangat sukakan majlis ini. Terutamanya konsep menghidangkan makanan untuk para tetamu. Sangat susah dah nak jumpa cara begitu sekarang. Di mana2 pun buffet. Kecualilah jika majlis itu adalah wedding dinner. Saya sangat kagum dengan ahli keluarga mereka yang memilih untuk mengekalkan adat majlis perkahwinan melayu ini. Dulu2, semasa stail buffet sedang diperkenalkan, nenek saya cukup marah dan tidak suka. Dia kata, orang datang rumah kita, kita mesti, dengan sopan menghidangkan makanan. Jika di ke majlis perkahwinan secara buffet, dia hanya akan duduk, sambil kami (orang yang menemankannya) mengambilkan makanan untuk dia. Dia cukup tidak gemar stail buffet. Open house hari raya rumah saya hanya selepas bbrp waktu, barulah menukar stail. Daripada menghidang kepada konsep gerai. Ala buffet lah jugak, kan? Tetamu perlu beratur untuk mendapatkannya.

Tahniah kepada Diba dan suami. Semuga, hanya mati yang memisahkan kamu berdua.

2 comments:

disputed lamb said...

eventho aku amat menghayati impression aku of a goodyear blimp tu (read:fat), i loike!

email me the rest of the pics buleh? im was pretty sure there were more than 2 of your pics yang aku telah bermaharajarela dalamnya.
email tau.

SITI said...

Nella: sudah ku anta ke gmail engkau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...