Thursday, April 03, 2008

Pisang yang Kuning


Hari Sabtu ini, saya akan ke majlis perkahwinan kak Yanti, senior saya di STF dulu. Kakak ini seorang yang chanteks dan pandai. Sekarang, dia seorang peguam. Tahniah!

Saya selalu teringat satu cerita ttg kak Yanti. Masa saya di Ting. 2, saya telah membeli kertas pembalut hadiah untuk mencantikkan almari saya di bilik asrama. Saya suka warna kuning, dan saya telah memilih corak pembalut hadiah dengan gambar pisang warna kuning. Chanteks, pada hemat saya.

Setelah selesai "membalut" loker, kak Umi nampak corak pembalut itu, dan terus memanggil kak Yanti. "Yanti, tengok loker Tim". Kak Yanti pun datang dan berkata, "Owh, pisang. Hensemnyer", sambil gelak2 kecil. Saya tak faham apa yang mereka gelakkan. Pisang, hensem? Apakah? Sampai di saat ini saya tidak tahu apa cerita di sebaliknya.

Namun, sejak bbrp bulan lepas, memori ini seperti dikembalikan. Ada satu lelaki hensem telah menjual pisang goreng di kawasan saya. Maka, di saat ini, jika melihat pisang yang kuning, saya tidak dapat tidak untuk merasa "Owh, hensemnya pisang". Ngeeeeee......

Kepada En. Pisang yang Hensem, maafkan saya kerana menulis cerita ini. It is just nostalgic. Haha. Kak Yanti. Pisang. Hensem. Kuning. Awak. Saya. Haha. (Saya sangat harap kamu tidak membaca. Jika kamu membaca, owh, please, jangan marah saya. Please....... Owh).

Selamat Pengantin Baru, kak Yanti. :)


19 comments:

Anonymous said...

hehehe tim..kite pon dh lupe cite yanti n pisang....rindu c2-8!!!!

SITI said...

kak Umi: haha. Kita sgt ingat sbb kita sgt musykil. Ya, kita sangat RINDU c2-8 juge. Owh!

Anonymous said...

owh...
pisang yer...
sangat pisang cerita kau tim..
blurr aku..
:p
walapun aku tak blur sbnrnye..
hahaha...

apakah benar pisang hensem?...

ultimatecass said...

locker kau pisang dulu tim? hahaha comel je.

SITI said...

sensortu caps: aku lupa nak bgtau satu perkara. aku takdelah suka sgt makan pisang sebenarnya. Haha. Pisang chanteks sbb warna kuning. :p

Atie: Locker masa Form 2. Comel bangat! :D

Anonymous said...

Penjual goreng pisang kat kawasan ko ada pisang berwarna kuning kah? heh3.. opss..

SITI said...

Anon: Ntah. Aku pun tak tahu. Yang aku nampak, sume pisang dah siap goreng. Haha.

Anonymous said...

wah..pisang...sangat banyak maksudnya..he..he..

SITI said...

Oryza: sangat banyak maksud? Apakah? Pisang is pisang lah. :P

Anonymous said...

pisang is pisang.. tapi kalao pisang yg hensem, boleh disalah tafsir nieh tim.. hahaha.. idop pisang2 hensem yg berwarna kuning. pisang hensem? apakah?

ultimatecass said...

aku tak pernah lagi jumpa orang goreng pisang yang handsome sekali. abang jual burger pernah ada tapi mak aku masa tu tak nak berhenti beli burger. lepas tu, dia tak ada sudah.

Anonymous said...

i like banana because it don't have bone..

SITI said...

En. Pokok: aku lihat pisang, maka aku teringat akan dia yang hensem. Maka, pisang lah yang hensem. OK? Hahaha.

Ati: Nanti kau dtg tempat aku, k. Tgk Encik Jual Pisang Goreng Yang Hensem itu. Aku tak beli pun pisang goreng dia. Haha.

Anon: Yup!

Anonymous said...

Aku rasa bisness pisang itu sudah tiada lagi..kerna mereka sebenarnya tiada semangat sbg seorang peniaga..kalau mahu bisness, mana boleh main suka je nak bukak ke tak..itu yang ayah aku bgtahu aku..pelanggan adalah keutamaan..khemah mereka pun kelihatan sudah dibungkus..kita tengok la sem depan..mungkin encik pisang kembali berniaga..he..he..he..

SITI said...

Oryza: kau kenelah bgtau kat dia apa yg ayah kau bgtau kat kau tu. Tapi, aku nampak dia dah kaya skrang, tak perlulah berniaga lagi. Tgklah sem depan, mereka nak berniaga apa pula. Huhu.

Anonymous said...

encik pisang dan encik F sudah tak berniagakah?
kata jual kopok lekor..hangat2 tahi ayam betul mereka ini...

SITI said...

Erma: dah nak dekat exam kot. Lagipun, cuaca sgt tidak menentu.

Marliza Radzi said...

hehehe pisang :p

SITI said...

Eh, kak Yanti? Huhu. Tak nak citer ttg citer pisang kak Yanti itu pada kiter? :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...