Tuesday, April 08, 2008

Hujung Minggu yang Chanteks

Hujung minggu yang lalu, saya mempunyai beberapa agenda, yang telah saya lalui dengan chanteksnya.

Bangun di pagi hari dan memakai baju chanteks. Sarapan di McD bersama Amiran. Kemudian, terus ke rumah Fatin, untuk mengambil kad kawen kak Yanti.

Fatin's Qaseh Qaisara. Nama yang chanteks. More piccies here. Congrats, Fatin n Hubby!

Kemudian, meneruskan perjalanan ke majlis kawen kak Yanti. Perkahwinan yang indah. Terubat rindu di hati berjumpa dengan senior2 yang chanteks2. :)

Kak Yanti dan Hubby. MY & MD.

Senior2 di Dorm C2-8. Owh! Dari kiri: kak Alia, kak Umi, kak Ezyan, Yours Truly.

Pulang dan sampai di bilik hampir jam 3 petang. Jam 4, sepupu datang berfoya2 di bilik. Saya yang kepenatan, terlelap sebentar. Kemudian, kami main masak2. Ada pasta huruf2, dan prego dan daging kisar. Nyum2.

Pasta huruf2 yang comel. Suke!!!

Malamnya, saya sbg felo penghuni menjadi panel temuduga utk memilih AJK kolej sesi 2008/2009. Bermula agak lewat, maka berakhir dgn lewat. Tapi, jejaka hensem turut hadir. Maka, riang. Haha.

Kami, felo2 pompuan berchanteks2. Huhu. Kami mmg chanteks pun. Lalala.

Ada lima sesi temuduga, tapi, sesi terakhir agak hambar dan menyakitkan hati. Suka hati kamulah, budak2. Hidup kamu. Heh. Tidur jam 3. Owh.

Ahad. Dikejut oleh phone call dari abah. Perlu bangun awal utk ke Nilai 3. Perlu buat sedikit membeli-belah di Nilai 3. Ya, Nilai 3 yang tiada penghawa dingin. Yang terik. Yang takde McD dan lain2 yg sewaktu dgnnya. Owh. Kami perlu mencari tuala kecil yang telah dichanteks2kan utk dijadikan cenderamata bagi majlis maulidurrasul emak pada minggu hadapan. Mujur hanya ada 5 kedai yang perlu kami pergi, dan kami pergi agak awal, maka belum ada ramai org. Jam 10 sampai. Jam 12 sudah boleh pulang. Saya rasa agak lega. Harap2, emak sukakan design yang saya dan adek pilih itu. :)

Antara pilihan yang kami jumpa. Tapi, bukan ini yang kami pilih. Bajet tak sesuai. Huhu.

Semuga saya akan menjumpai wiken yang chanteks dan riang lagi. Ameen.

24 comments:

Anonymous said...

Oh..istilah untuk hari ini adalah chanteks..maka aku juga mahu menggunakan istilah ini pada hari ini..chanteks..

SITI said...

Oryza: apakah? Heh. Ada2 saje kau.

Anonymous said...

tidah bolehkah cik siti? bolehkan..he..he..

SITI said...

Oryza: Ya, boleh. Sila2.

ultimatecass said...

ehhhh.. kakak kakak c28. chanteq chanteq sekali warna warni.

Anonymous said...

ouch...
semuanya chanteks2 belaka...
well...
mmg bijak si pengambil gambar...bijak dalam penataan cahaya menyebabkan gambar chanteks...
ahahahhah...

jgn malas-malasan sihh...
mari kerja kuat selepas ni...
:)

SITI said...

Atie: Haah. Nanti aku nak carik baju warna riang mcm kak Ezyan tu. Warna pelangi. Huhu.

SITI said...

sensortu caps: akulah yang pandai ambil gambar itu? Haha. Sudahlah kau. :p

Sape yang malas2. Kau? Berfoya2 dgn adeks2 saje. Haha. Lalala.

Afzan said...

tim, dah tgk baby fatin ye.. aku bile la nak gi nih..mcm muke sape baby die?

SITI said...

Afzan: ahaha, aku ni tak pandai sgt nak tgk2 muka baby. Lagipun, masih kecil, dan sdg tidur. Dekat jer kan umah kau dgn umah Fatin. Wiken nanti pegilah singgah kejap. :)

Anonymous said...

kabare?

hope waras seh.

byk entry ya.dr baby ke kenduri kawen ke intebiu n ke nilai 3.

apakah?

any way mmg chanteks!

hope sentiase lalui hari yg chanteks.

yeah.adius!!

SITI said...

Agus: Saya sehat. Harap2, hari awak juga adalah hari2 yang chanteks. :)

Anonymous said...

aku tidak berfoya2...
ini dikatakan sebagai mengeratkan hubungan silaturrahim sesama keluarga...semoga sentiasa bahagia...
:p

agus ye..
agak la macam...
tapi siapa ye...
ahahahah...
kene tny empunya diri sendiri nih...
:p

wah..dah 2 kali aku :p
cukuplah...
huhu...

Sahalfikri said...

mmg kak MY chanteks dan MD sangat bertuah..

Anonymous said...

Sungguh indah weekend cik Siti,i've spent my weekend kat ofis..tak balik since friday..huhhuhu...

Team ALONG, miss u ols so much n misz soda2 2...

hukhukhuk

sensortu caps : mengeratkan silaturahim eh..huh~!!sudahla..

SITI said...

sensortu caps: sudahlah kau. :P

abang Suhail: Abg bila lagi, nak jadi pengantin hensem? Hehe.

Erma: bila kau nak dtg? Tp, wiken ni aku takde, sampai isnin. Hurm, takpe, kejelah rajin2. Kumpul duit byk2, nanti bleh belanja kitorang. Huhu. Lalala.

Marliza Radzi said...

terima kasih, dearie, for coming :)

terima kasih, Encik Suhail.

SITI said...

kak Yanti: welkam. ;)

ultimatecass said...

tim, aku rasa kau punya globetracker tu adalah penuh dengan aku punya footprints aja. hahah. so jobless aku.

Amiran said...

cik siti..mana isu untuk minggu ini? tiada isu untuk ditulis ker? hehehehe

Anonymous said...

ye..ye..ye..new entrie please..please...

SITI said...

Ati: takpe jers. Kalu takde nanti, aku akan sgt merindu. :)

Amiran: ye2, sabar2. Akan aku. Ok?

Erma: Sedikit busylah. Kau bila mahu jadi penulis blog? Amiran sudah. Huhu.

Anonymous said...

Apa??amiran suda?aku juga teringin akan tetapi.....nak fikir name blog pon separuh hari..kalu nak tulis entrie, 1 entrie per day kowt..huhuuu..apa nama blog amiran?

SITI said...

Erma: aku dah letak link amiran kat tepi tu. Pegilah jenguk n drop some comments, sbg tanda sokongan. Huhu. Akan aku nantikan kedatangan blog kau dan Kid. Anep tak nak, dia mmg tak trendy. Hoho.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...