Thursday, March 27, 2008

CORPUS


Saya membacanya dalam Kosmo, pada hari Rabu yang lepas. Tapi, saya tidak dapat mengingatinya dengan tepat, dan hari ini, di siang hari, saya terlalu sibuk mencerap kromosom di mikroskop.

Tapi, rasa ingin tahu saya meluap2 malam ini. Dan, saya membaca laman ini.

Dan akhirnya, CORPUS!
Owh. Satu lagi tempat yang saya mesti pergi. Owh. Betapa ada manusia ingin memberitahu betapa kesihatan itu sangat priceless. Owh. Saya sangat kagum dengan pembinaan struktur zaman moden ini. Owh. Wahai angin, terbangkanlah daku ke sana. Owh.


Ya, CORPUS, journey through the human body; bangunan yang dibina untuk memberi pengetahuan yang mendalam kepada sistem tubuh manusia. Yang sangat2 menarik. Ciptaan Tuhan yang sangat2 indah. Masih banyak juga ilmu tubuh manusia ini yang belum terungkai. Dan, manusia terus2an mencari dan mengkaji dan menyelidiki. Dan.

On the other notes (yang mengada2, sangat!), saya hanya tidak boleh lari dari merasa kebetulan yang amat sangat apabila CORPUS ini diterangkan sebagai "terletak di sepanjang lebuh raya A44 di antara Amsterdam dan The Hague". Ya, The Hague itu sangat dekat dengan ilmu perundangan. Maka, bagaimana saya boleh tidak memikirkan si dia dengan melihat perkataan The Hague itu?

Owh. Kurangkanlah kebetulan yang semakin menjadi2 ini (saya telah mengalami kebetulan yang pelik2s pada hari isnin yang lalu). Owh. Hilangkanlah perasaan ingin merasa kebetulan itu dari hati ini. Owh. Maafkan saya sekali lagi, wahai teman2. Owh.

4 comments:

ultimatecass said...

eh menarik. aku nak tgk and pegang giant tonsil sbb tonsil aku sentiasa aja mau jadi swollen sampai sakit non stop.

SITI said...

Atie: kan, kan? Jomlah pergi bersama2. Lalalalala.

Anonymous said...

eh..dah dekat dah nnti dengan tempat akak tu. bolehla singgah rumah akak kalau you pegi sana.

SITI said...

kak Ronie: U are there? Tak tahu citer pun? Apakah? Bagus2, bleh singgah n jalan2 nanti. Lalala...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...