Tuesday, January 22, 2013

Tammat Satu Episod

Saya menulis kerana saya sedang mahu menulis. Jika saya tidak menulis pada pagi ini, semua ayat-ayat ini akan bermain dalam kotak fikiran saya sepanjang hari ini, yang mana ia tidak bagus. Kerana hari ini, jika mengikut jadual, akan menjadi hari yang amat panjang buat saya. Semoga Allah permudahkan. Ameen.

Malam tadi, secara rasminya, tammat satu episod. Perasaan saya bercampur-baur. Pada ketika ia bermula, saya menantikan detik ia akan berakhir. Nah, ia berakhir pada ketika emosi saya dikira lemah. Saya mahu senyum gembira, tapi akhirnya saya menangis teresak-esak.

Saya sedar, amat sedar, bahawa saya terlalu tua untuk menulis sebegini. Saya harus jadi matang. Bermain dan melayan emosi sebegini tidak menguntungkan saya, malah merugikan masa saya menulis di sini. Saya telah menulis dalam tapak mikroblog awal tadi. Tapi 40 karakter itu, tidak cukup untuk menyampaikan perasaan sebenar saya pagi ini. 

Ia satu episod panjang yang telah berakhir. 25 hari, panjang bukan? Banyak yang berlaku dalam 25 hari ini. Hanya saya dan Tuhan sahaja yang tahu. 

Saya mahu catatkan sahaja di sini. Mengingatkan saya bahawa realiti semakin jelas. Dan, perasaan takut telah hadir. Ya, unnecessary stress, saya tahu.

Tammat satu episod ini, bermakna akan bermulalah episod lain. Ya Allah, permudahkanlah urusan kami. Permudahkanlah, ya Allah. Hanya kepadaMu kami meminta, dan hanya kepadaMu kami berserah. Permudahkanlah urusan kami, dunia dan akhirat. Ameen.

Sekian. 





1 comment:

Anonymous said...

Halo,

Kirim ringkasan eksekutif dari pinjaman yang Anda butuhkan perusahaan pinjaman cepat
khusus menyediakan pinjaman dari kisaran {$ 1000 sampai
$ 90,000,000.00} di 3,0% suku bunga pinjaman kami diasuransikan dengan baik dan
maksimum keamanan adalah prioritas kami, Kami menawarkan pinjaman kepada individu maupun organisasi
yang memiliki niat merenovasi rumah dan lembaga, utang
konsolidasi, re-financing dan juga pembentukan pakaian bisnis.


Kami menawarkan jenis berikut pinjaman:

* Pinjaman Komersial.
* Pinjaman Pribadi.
* Bisnis Kredit.
* Investasi Pinjaman.
* Pengembangan Kredit.
* Akuisisi Kredit.
* Pinjaman konstruksi.
* Bisnis Pinjaman Dan banyak Lainnya:

Jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman dari CEPAT PINJAMAN PERUSAHAAN
silakan kembali ke kami dengan alamat email fastloanfirm9@gmail.com

Hormat kami,
clement johnson
**********


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...