Sunday, May 20, 2012

Perkahwinan J&D



What a lovely wedding, oh!

Semalam tammatlah majlis kahwin sepupu saya. Seperti kakaknya beberapa tahun yang lalu, empat majlis semuanya, 3 di JB dan 1 di Sungai Mati telah diadakan dengan cukup meriah sekali. Terima kasih kepada pakngah sekeluarga kerana telah menjemput kami dan memberi makan yang enak-enak.

Sepupu saya kahwin dengan kawan semasa dia belajar di Australia. Perempuan ini orang dari Manila. And she is lovely. Pretty and smart. And like-able. After a second you talk to her, you already love her.

Sesungguhnya Allah s.w.t berfirman dalam surah al-Hujurat, ayat 13 yang bermaksud;

"Hai manusia, sesungguhnya Kami telah mencipta kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenali.Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)."

"O mankind, indeed We have created you from male and female and made you peoples and tribes that you may know one another. Indeed, the most noble of you in the sight of Allah is the most righteous of you. Indeed, Allah is Knowing and Acquainted."

Tahniah to J&D. May Allah bless your marriage.

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...