Friday, April 13, 2012

Takut

Pada hari Rabu yang lalu, boss suruh datang ofis. Tapi, bukan untuk bekerja, buat aktiviti untuk mengeratkan silaturahim. Ehem.

Hari bermula dengan hujan renyai. Kemudian, buat senamrobik. Ada treasure hunt. Lepas tu, ada aktiviti berkumpulan kecil. Kemudian, buat aktiviti kumpulan besar.

Kami seramai 30 orang duduk dalam bulatan besar. Ada soalam yang ditanyakan kepada kami. Antara soalannya ialah, "Apa yang anda paling takut?".

Ada yang jawab takut tinggi. Ramai yang jawab takut lipas. Tikus juga. Saya jawab takut orang jahat. SLF jawab takut bad news.

Bos kecil menjawab dengan panjang lebar. " Ada 4 perkara. Pertama, sebelum umur 10 tahun, saya takut public speaking. I couldn't finish a story in a story-telling contest. Kedua, sebelum umur 20. Saya takut nak baca ikrar di depan. Saya lebih rela menaikkan bendera." Kemudian, saya lupa apa yang bos takut masa dia umur before 30 dan before 40. Tapi, kemudian dia cakap, "Lepas 20, saya dah tak takut public speaking. What doesn't kill u, will make u stronger".

Kemudian, ada budak (Muslim) jawab, "Saya takut Tuhan." Tetapi, Dr.W terus menyampuk, "Mana boleh takut. Tuhan must be respected. Tuhan perlu dihormati" dengan gelak kecil.

Ya, saya tahu ada juga Muslim(ah) yang tidak takut Tuhan. Atau buat-buat tak takut.

Sekian, salam Jumaat.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

ros said...

dr.W selalu nk die je y btul..

SITI said...

Rossssssssssss!!!!!!!!!!

Awak baca lagi blog kita ni. Haha.

Makin penat kerja sekarang. Pengsan dah.

ros said...

baca la kak..sy xde kje..bosan sgt..
time2 bosan sy bukak la blog ni..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...