Wednesday, November 30, 2011

Despatch

Saya masih di tempat kerja. Di surau, usai maghrib. Hajat di hati nak balik awal. Tapi...... Haih.

Despatch balik lambat giller. Like, giller punya lambat. 6.30 petang. Seriously. Sepatutnya mereka balik jam 4. Paling lewat pun pukul 5. Tapi, 6.30 p.m? Urgh.

Saya selalu berbaik-baik dengan despatch. Dulu-dulu lagilah sangat baik. Sebabnya adalah supaya mereka akan segera balik awal. Tidaklah mereka mahu lengah-lengah pulang. Supaya budak-budak lab ni tidaklah ternanti-nanti.

Saya tahu hari ni mereka pulang lewat sebab hari hujan.

Entahlah. Mungkin saya rasa tidak gembira kerana PMS kot hari ni. Selalunya saya akan rasa kasehan dengan mereka yang balik dengan kuyup. Tapi, hari ni mereka tak kuyup sangat. Mungkin mereka berhenti berteduh, maka lambat.

Dan, despatch stand-by hari ni berhenti kerja. Tinggal 2 despatch. Kalu satu MC? Haih.

Ya, banyak mengeluh hari ni. Boooo.

Takpe, esok saya cuti. Mahu pergi makmal genetik di ibu kota itu. Yeay. :)

Sekian. Selamat menyambut bulan baru, bulan terakhir tahun ini. Juga bulan pertama untuk tahun Hijrah ini. :)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

KBH said...

Bulan baru, azam baru...Banyakkan bersangka baik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...