Saturday, May 21, 2011

Grey's Anatomy Season 7

Episod akhir untuk musim kali ini telah disiarkan pada minggu lalu, dan saya telah dapat menontonnya pada hari Sabtu, sebelum bergegas ke tempat kerja, sambil air mata mengalir. ;p

Grey's Anatomy adalah satu-satunya cerita bersiri yang saya ikuti dengan gigih. Setiap minggu, akan saya muat turun. Tidak saya sangka sudah 7 tahun saya gigih muat turun.

Musim kali ini tidak kurang menariknya. Tapi, lagu-lagu masih kurang menyengat seperti musim keenam yang lalu. Seperti yang Shonda mahukan, perkembangan watak-watak utama diteruskan pada musim kali ini.

Tapi, musim kali ini banyak weddings dan pregnancies. Yup, i think that is the highlights untuk musim ini.

Christina kawen pada episod pertama, dan mengandung pada episod terkahir musim ini. Der & Mer juga pegi kawen officially sebab nak ambil anak angkat. Ya, mereka cuba untuk dapat anak sendiri, tapi masih tidak berjaya, selepas Mer mengalami keguguran pada episod akhir musim lalu.

Dan, Callie Torres. Watak ini sangat bermain emosi pada musim ini. Sangat. Dia pregnant anak Sloan. Kawen dengan girlfriend. Kemalangan ngeri. Dan baby Sophia adalah sangat cute. Bak kata mak Arizona, "She couldn't be cuter if she tried". Cute giller.

Mungkin ada banyak ayat dalam musim ini yang menareks. Tapi, saya dah tak ingat sangat. Siri ini berhenti lama, dalam 4 minggu pada bulan lalu. Jadi, saya hanya ingat beberapa episod akhir ini sahaja.

Pada episod ke 20, awal bulan lalu, telah menampilkan Mrs. Torres, emak Callie. Seingat saya, dia belum pernah muncul dalam mana-mana episod. Dia sangat sedih tengok anak dia yang seorang itu, Callie. 

"Do you know how devastating it is, to raise a child, and to love a child, and know you won't see that child in the heaven?". Ya, Mrs. Torres cakap macam ni pada anak dia yang gay itu. Tak sangka citer omputih pun ada skrip macam ni.

Musim kelapan akan hanya bermula seawal-awalnya hujung tahun nanti. Musim ketujuh ini baru sahaja ditayangkan di NTV7 pada setiap hari Sabtu. 

Jadi, saya sudah tidak ada cerita mahu dimuat turun setiap Sabtu. Mengikut pengalaman lepas,  selepas tamatnya GA ini, saya akan terjebak dengan cerita Korea pula. Kita lihat pula tahun ini. ;p

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...