Sunday, November 14, 2010

Nadia dan Kak Ad Kawen

Ini cherita minggu lepas. Mari tulis mingu ini. Miggu depan sudah cerita lain pula

Nadi mahu kawen. Di Temerloh. Ema ajak pegi sekali. Kami merancang, Tuhan yang tentukan. Kami hanya boleh bergerak dari Kuala Lumpur selepas solat Mahrib.

Lepas jumpa Nadia sekejap di rumah dia, saya dan Ema pergi hotel yang telah ditempah oleh Nadia. Hotel Jelai itu agak popular di kalangan penduduk tempatan. Dekat jer denan umah Nadia. Tapi, sebelum melelapkan mata, kami dikejutkan dengan air yang keluar dari aircond. Huhu. Kena tunggu orang datang baiki sebelum dapat tidur.

Esok pagi breakfast di hotel. Sedih sebab hanya ada jem stroberi. Tapi, masa tu Neila post di FB, "Oy everybody here, we have 51515 people in Kedah with no homes from the Banjir. Sounds like a good excuse to count your blessing this Saturday morning, no?", jadi insaf sekejap di pagi Sabtu itu.

Seterusnya, kami bersiap dan untuk ke majlis pernikahan Nadi. Mahu cherita tentang iron? Haha. Iron di hotel ni diletakkan di setiap florr. Tapi, akan dimatikan setiap 5 minit. Ema stress. Hehe.

Majlis pernikahan di mesjid, yang terletak hanya sepelaung dari umah Nadi. Owh, untuk malis ini, Ema akan jadi pengapit, dan saya pula dalah pengapit kepada pengapit. ;p


Majlis berjalan lancar. Ramai juga rombongan dari pihak lelaki. Selesai majlis nikah, Nadi terus bersiap untuk majlis persandingan. Ketika menunggu, ramilah kawan2 sekolah saya hadir. Penuh bilik pengantin. Riuh juga dengan hilai tawa kami.


Saya dan Ema merancang untk pulang ke KL selewat2nya jam 3.30 petang. Sekali lagi, Tuhan yang menentukan. Jam 3, kami sudah bersedia untuk pulang. Majlis Nadia habis awal, saya kira tetamu datang agak awal juga.


Cepat2 bawak kereta mahu ke kenduri kak Ad. Jam 5 lebih sket, kai pun sampai di Pandan Indah.

Rupa2nya kak Ad kawen bawah pedang! Sangat chanteks kak Ad.


Saya gembira dapat memenuhi undangan kedua2 pengantin. Dua-dua majlis warnanya adalah purple and pink! Haha. Saya pakai baju purple dan Ema pakai pink. Sangatlah mengkut tema. 

Tahniah kepada kamu berdua! Owh ya, makanan juga sedap-sedap belaka! Sangat!

4 comments:

KBH said...

Selamat Hari Raya.
p/s:Bila jangkanya penulis berjangkit daripada topik pada entry kali ini?

SITI said...

Selamat untuk kamu juga.

p/s: InsyaAllah, semoga dipermudahkan segala urusan saya. Need to know u (and ur address) to send card. :)

KBH said...

owh...nanti kalau kad dah siap, boleh attach kat email saya.Insyaallah akan menghadirkan diri.Area selatan kan...

SITI said...

Ok. Will do.

Eh, tapi, i think i dont have your email.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...