Sunday, December 27, 2009

Krismas 2009

Cuti panjang lagi, kan? Penat tak cuti? Huhu.

Cuti Krismas saya kali ini agak eventful. Hari Sabtu, pagi2 lagi saya sudah ke rumah adek. Seluruh keluarga sudah berada di sana. Malam, saya sekeluarga telah menghantar seorang adek saya ke KLIA. Dia ke Perancis, buat attachment berkaitan dengan thesis Sarjananya. Di KLIA, kami terserempak pula dengan Pak Ngah. Dia belanja kami makan. Yeay! Kami sampai rumah jam 1 pagi.

Keesokkannya, keluarga saya telah decide untuk ikut saya ke majlis perkahwinan kawan saya yang seorang ini, Anif di Ipoh. Kami bergerak pagi. Tahniah untuk Anif. Sedap sungguh hidangan yang disediakan. Rakan2 yang lain tiba lewat, jam 3. Sampai sahaja mereka, saya beransur pulang. Sempat juga kami ke Kem Ulu Kinta. Saya dah sampai sebelum ini, semasa trip kami ke Ipoh last year. Tapi, 2 orang adek saya belum sampai ke tempat tinggal abah satu ketika ini.

Dalam perjalanan pulang, kami singgah ke Masjid Sultan Zainal Abidin, atau lebih dikenali sebagai Masjid Besi di Putrajaya. Saya memang telah terdengar2 tentang keindahan dan kehebatan masjid ini. Tapi, saya kurang gembira kerana ia kurang menepati jangkaan saya. Cuma, saya puji kerana ia mempunyai dua tingkat tempat letak kereta. Memang chanteks, tetapi flow untuk ketibaan, tempat ambil air sembahyang dan ruang solat wanita agak tidak best. Huhu. Ruang atas yang sepatutnya untuk wanita tidak berpermaidani lagi. Tapi, masjid memang chanteklah.

Kami tiba di rumah agak lewat dan terus tidur kepenatan. Saya dan emak bangun sahur untuk puasa 10 Muharram hari ini.

Selamat Menyambut Krismas. Dan Selamat Hari Assyura. :)

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...