Tuesday, September 29, 2009

Video Korporat UKM

Saya telah nonton video korporat ini, English dan Melayu semasa mula2 diterbitkan dulu.. Seingat saya, semasa awal2 saya mejali pelajar pascasiswazah. Tiba2, saya terasa ingin mengabdikan video2 ini di bog saya, kerana saya sukakannya. Saya telah nonton video korporat universiti lain, tapi saya masih sukakan stail UKM ini. Ia sangat terkesan di hati saya terutama bila menyebut tentang bahasa Melayu sebagai bahasa ilmu. Saya suka sungguh bahagian buku teks English yang dialihbahasa itu.




Walaupun ada komen2(membina) yang telah diutarakan, tapi saya sukalah video2 ini, tidak kira Melayu atau English. Antara komen2 itu ialah; tiada tertulis kajian dari Fakulti Pengajian Islam, walhal, fakulti tersebut adalah antara fakulti pertama wujud semasa penubuhan UKM ini. Owh, saya tidak tahu mengapa. Mungkin kita boleh edit video ini sikit supaya dapat masukkan juga kajian dari FPI, kan? Barulah adil.



Saya baru lihat video di bawah ini beberapa hari yang lalu. Kelihatan UKM sangat chanteks. Ahaha. Ada rakan komen memang UKM chanteks pun. Ya, chanteks. Tapi, tidaklah terlalu chanteks sebagaimana yang diperlihatkan dalam video di bawah ini.



Selamat nonton.

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...