Sunday, March 01, 2009

Satu Kisah Picisan

Muncul apabila hati mengharap,
Tapi, rupa2nya,
kata bersulam dusta.

Kemudian,
kata2 bersulam benci.
Pelik. Sungguh.

Dan, kemudian lagi.
Hilang. Lama.

Harapan,
yang patah tumbuh.
Namun,
yang hilang pula kembali.

Saya tidak pernah putus harapan.
Supaya dia terus2an hilang
untuk diganti.
Walaupun,
tidak pernah saya berduka,
jika dia hadir
walaupun
hanya sesaat.

Saya sendiri sudah pergi,
supaya dia jauh.
Saya sendiri sudah berlari,
berlawanan arah.
(Dia juga berlari. Dia sangat suka berlari.)

"Saya gembira kamu gembira."
Bagaimana boleh kamu berkata begitu?
Apa motif kamu?

Saya sentiasa menanti detik waktu itu.

Ini kisah
perempuan dan harapan.

*c107*ktsn1*01032009*04031430*1345*
HaKcIpTa TeRpElIhArA

1 comment:

SITI said...

enchek sensortu caps;
mengada2!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...