Saturday, November 08, 2008

Sepupuku Kawen

Sedikit update sempena pemergian kami ke Johor Bahru ini. Ada 3 majlis yang perlu kami hadiri. Pada hari jumaat, ada dua majlis berlansung. Pagi, majlis nikah dan malam, majlis sanding dan berinai. Tetamu hanyalah di kalangan saudara dan exco2 johor. Sepupuku ini sungguh chanteks dan berseri2 di majlis kawen ini. Semua majlis berjalan lancar. Pengantin lelaki sangat tenang. Sangatlah kagum. Tahniah kepada mereka berdua. Maaflah, ini gamba dari handphone. Gamba2 lain blum transfer dari kamera. Tunggulah adek update blog dia nanti untuk gamba2 yang lebih riang. :)

14 comments:

Marliza Radzi said...

anak MB kah?

SITI said...

kak Yanti: Yup, anak Pak Ngah.

Anne said...

kak juwita kn? lain la die skrg =)

Anonymous said...

anak MB kah?

yang tidak menutup aurat itu?

fikir2 lah sendiri!!

SITI said...

anne: Lain? Make up pengantin sangat menjadikan dia sangatlah chanteks. Tunggu lah gambar2 dari adek aku nanti.

mb: Ya, anak mb yang ini tidak menutup aurat. Tapi, sangat ramai anak bukan mb yang tidak menutup aurat juga. Fikirlah kamu sendiri.

Anonymous said...

sempat bertandang di bilik tim..
hehe..

anak mb yang ini tidak menutup aurat tapi ade anak pakar motivasi agama ke kelab malam..

mari fikir lagi..

SITI said...

erma: anak siapakah?

Anonymous said...

tapi tidak anak MB PERAK,MB KEDAH dan mungkin juga MB KELANTAN.

cik erma: pakar motivasi tidak memimpin umat tp si MB ini seseorang pemimpin umat..pemimpin macam ni kah yg akan menjamin kita ke jalan yang lurus seperti jalan yang di seru oleh NABI MUHAMMAD S.A.W..anak sendiri pun dah macam ni..sendiri pikir lah ye!!

..HUKUM TETAP HUKUM..

SITI said...

mb: awak mmg seperti sangat sukakan blog saya ini. Terima kasih kerana masih ke sini. Saya rasa awak memang suka ke sini daripada memikirkan tentang kepuasan isteri awak itu. Atau mungkin, blog saya ini menjadi salah satu bacaan yang menarik untuk awak, maka awak tidak mahu terlepas untuk membacanya.

Ya, hukum tetap hukum. Dan hukum mengumpat dan mengutuk orang, well, saya rasa awak lebih tahu. Hukum berfoya2 semasa waktu kerja juga, awak pasti tahu.

Kita tunggu dan lihat nanti, bagaimanakah anak perempuan awak yang akan lahir. Jika awak ditakdirkan tidak mendapat anak perempuan, jangan sampai anak lelaki awak pula tidak pandai menutup aurat.

Jangan terlalu fikir tentang kesilapan orang. Patutlah awak ditakdirkan tidak menjadi MB. Hanya ditakdirkan memimpin satu keluarga sahaja. Tidak juga memimpin mana2 institusi. Jika awak memimpin negeri, bagaimana pula rupa anak2 awak.

Pimpinlah diri sendiri dengan baik. Saya tahu, awak hanya mampu menulis dan memberi pendapat awak di blog saya yang "kecil" ini. Tiada orang lain yang mahu mendengar kata2 awak. Kata2 awak tidak mampu mengubah dunia. Tapi, awak sangat suka berkata2. Poor you.

Ya, saya memang tidak suka awak membuat onar di sini. Jika mahu mengutuk2, sila buat blog sendiri. Tapi, saya hanya boleh memberitahu, tidak boleh menghalang awak sama sekali dari datang dan terus mengutuk di sini. Awak adalah pembaca picisan yang mampu saya abaikan. Tapi, saya sangat menghargai setiap pembaca dan komen yang ada. Namun, jangan sampai saya tidak mampu untuk menghormati kamu sebagai pembaca dan pengomen.

Just remember, what goes around comes around.

Anonymous said...

Bile Tim menyanyi lagu Justin Timberlake =)

Apakah masalah saudara MB ini?

Ye mungkin anak2 MB yang saudara mb sebut pakai tudung tapi Sulatanah Kelantan sendiri tak pakai tudung..cemane tuh?MB ngan Sultan, sultan lagi atas kan?
Sile jawab..

BTW, what da diff between MB's daughter n non MB's daughter?
Bukankah bertudung itu wajib pada semua tidak kira siapa bapa perempuan itu..Sultan ke,MB ke,Pencen polis ke,Peniaga ke,Pengilang ke,Pembantu makmal ke mahupun penggali kubur..

Tim,mungkin kamu telah membuat onar dihati die dan die pula tak berpuas hati dengan ape yang hanye die ade skang.maka membuat onar di blog kamu..

Kerana dia hanyelah insan picisan yang skt pun tidak mampu memasuki hati kamu..

HahaHa..Pity you (enchik perasan mb)

Tim, tape..keep on writing girl coz he (he ke?) juz luv ur blog so much n cannot resist to get away from here..

Anngap je SetitisRasamu ini Irresistable..

Anonymous said...

ini betul2 sudah marah nie..

bukan main2 lagik ni..

huwaa huwaa..ku gumbira kerna kamu telah ber"EMO" begitu sekali..!!

akhir nye..

Anonymous said...

mb yang saket jiwa..
even i dun know u, tapi saye doakan anak hasil dari perkahwinan kamu (the only 'kejayaan' yang anda ade) tidak mengikut genetik bapanye yang psiko ini..

Pity to u,urlife,ur daughter,ur wife and the only marriage u hv.

HahHahhaHa

=D

Peace..

Anonymous said...

"..Awak adalah pembaca picisan yang mampu saya abaikan.."

tapi panjang n emosi jugak membalas komen ku..hehe!!

SITI said...

Erma: satu orang ini hanya mampu gumbira kerana membuat aku marah. Haha. Kelakar, kan? Dia mungkin kekurangan perkara yang boleh buat dia gumbira, dan dia perlu rasa gumbira atas kemarahan orang lain. Dia mungkin sedih, hari2 kena tunggu hujan teduh, barulah boleh pulang ke rumah dengan motosikal kesayangan untuk berjumpa isteri. Tiba2, dia tidak mampu puaskan isteri dia, maka dia kurang gembira. So, dia kena rasa dia berjaya buat aku marah, maka dia gumbira. Pity him!

mb: wahai lelaki yang pengecut, mulai saat ini saya akan abaikan kamu. Saya sudah hafal IP add kamu. Maka, carilah sumber kegembiraan lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...