Saturday, November 01, 2008

Google Earth

Saya sudah tahu beberapa waktu yang lalu. Namun, saya hanya telah muat turun perisian ini 2 hari yang lalu. Saya rasa riang menerokainya. Maka, saya berkongsi dengan kamu2.


Gambar di atas adalah gambar kolej saya, Yang terletak dalam kawasan perbukitan ilmu ini, di mana saya tinggal dan melanjutkan pelajaran saya sekarang. Nampak jelas sungguh kedudukan semua bangunan di kolej saya ini, termasuk rumah Pengetua Kacak. :)

Menurut perisian ini, saya berada di kedudukan latitude: 2°55'29.36"N dan longitude:101°47'1.49"E. Tapi, gambar kedudukan rumah (nenek) saya tidak jelas pula pada perisian ini. Menerokai perisian ini, terasa amat kerdil diri. Saya semakin faham perasaan angkasawan melihat bumi dari angkasa lepas. "My eyes stop blinking, my heart stop beating". Ngee.

Saya tidak berniat untuk berbicara lanjut. Sila muat turun perisian ini dan beritahu saya kedudukan kamu2 di atas bumi ini. Sila lihat kawasan kamu dari pandangan seekor burung. Huhu. Enjoy!

p/s: Sila klik pada gamba untuk imej yang lebih besar dan jelas.

6 comments:

ika jamil said...

so amazing...
tumpang lalu kak tim..hehe

SITI said...

kikilala: Haah. Kagum. Rasa riang juger. :)

Anonymous said...

saper pulak si kikilala nih?

SITI said...

Oryza: huhu, sudah gaharu cendana pula kamu ini. Heh!

Anonymous said...

lantak ko r

SITI said...

anon: lantaklah kamu juger.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...