Saturday, October 11, 2008

Jari Awak yang Cantik

Semalaman
saya teringatkan jari awak
saya tahu
ingatan itu agak nakkal
tapi
jari awak memang cantik
betapa Tuhan
telah memilih awak
untuk memilki
sepuluh jari tangan yang cantik.

Jari-jari itu pernah saya sentuh
kerana ia terlalu cantik
fitrah manusia
sukakan kejadian yang cantik

Tapi
lewat ini
saya selalu nampak
jari-jari awak yang cantik itu
menyentuh jari-jari
gadis-gadis cantik

Bahawa
jari saya tidak cantik
bahawa
saya tidak secantik gadis-gadis itu
maka
awak tidak akan menyentuh jari-jari saya.

Awak,
ajarlah saya
bagaimana saya boleh
punya jari yang cantik
seperti jari-jari awak
dan
bagaimana mungkin
saya boleh
menjadi cantik
seperti gadis-gadis itu.


k5d205.kab.ukm

9 comments:

Unknown said...

Tiba-tiba teringat lagu sabun pencuci baju, "Jari-jariku..."

SITI said...

enchek anuar: Huhu. Iklan yang maner satu, eh?

En Kid said...

cantiknya...
:)

SITI said...

en kid: Haah. Terlalu.

Anonymous said...

jari ko mmg hodoh...sehodoh muke ko ct...

SITI said...

anon: Itu pemberian Tuhan Yang Maha Esa. Syukur.

Anonymous said...

kikikiki.....

Anonymous said...

syukur...

SITI said...

Erm...
Awak adalah orang yang pertama yang saya jumpa, "gelak" seperti itu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...