Wednesday, October 08, 2008

Hujan Hari Ini

Hari sedang hujan
Langit masih keruh
Hari jadi sejuk
Pak Samad (Said) kata;
"Jangan terpengaruh dengan langit yang keruh"

Tidak
saya tidak terpengaruh hari ini
kerana
saya tahu
hujan pasti berhenti
mentari pasti kembali.

Yang saya tidak tahu
bila saya akan melupakan awak
hujan hari ini
buat saya teringatkan awak
awak
yang sukakan
langit yang biru itu.

Langit saya di sini
keruh
tapi
mungkin langit yang bersama awak itu biru
kita tidak melihat langit yang sama
walaupun mentari kita itu satu

Awak
yang jauh di sana
di Selat Tebrau.

07102008.g138.bangunan bio.fst.ukm

4 comments:

Unknown said...

Di Danga Bay ke?

SITI said...

enchek anuar: Ahaks. Dekat2 situlah. :P

Anonymous said...

Best ke tengok Langit Kat Selat Tebrau tue..hehehehehe...

SITI said...

durio: owh, aku dah lama tak tgk. Tapi, masa aku sekolah dulu2, best je aku rasa. :)

Jomlah pegi jalan2 ke selat tebrau itu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...