Wednesday, May 07, 2008

RUMET MATRIKULASI

Saya menjalani pengajian matrikulasi Kementerian Pendidikan Malaysia di Kolej IKIP di Kuantan. Sememangnya, kehidupan di matriks memberi pengalaman baru dalam hidup. 1st time saya belajar di satu negeri yang agak asing bagi saya. Dan, matriks adalah tempat mula saya ada klasmet lelaki. Huhu. Maklumlah, dari sekolah rendah sampai sekolah menengah; sekolah pompuan. Cuma, masa sek agama je ada lelaki, itupun 4 tahun je ke sekolah agama, yang tak sampai berapa jam pun, dan selalu jer ponteng. Hehe. :)

Macam2 pengalaman di matriks, bermula dgn demam dan saya masuk hospital pakar selama seminggu akibat demam itu. Kemudian, berpindah bilik, sebab mak mohon supaya saya tak tidur katil atas. Haha. Dan seterusnya, pembelian mesin basuh semi auto. Yup, bilik yang best, ditambah pula dgn pembelian tv card oleh Neila, di bilik sebelah (tapi, satu rumah). Menarik sungguh.

Rumah kami itu ada dua bilik. Bilik satu; saya dan Shima. Bilik dua; Neila, Yanti dan Linda. Bestlah, sbb tak penuh sgt. Sebenarnya satu rumah perlu ada 7 orag, tapi, umah kami ada 5 orang jer. Namun, banyak sangat kasut (Neila), sampai kene tumpang rak kasut umah sebelah (yang tidak berpenghuni). Tapi, Neila mmg suka susun kasut. Maka, rumah kami sentiasa kemas.

Saya sentiasa rindukan mereka semua, esp Yanti dan Linda yang sudah lama tiada khabar berita. Wahai gadis2, di manakah kamu2 sekalian?

Last Saturday, Shima, rumet matriks saya yang seorang itu, telah melansungkan perkahwinan di rumahnya di Kuala Kangsar, Perak. Saya telah berkesempatan pergi bersama ibu, ayah dan seorang adek saya. Neila tak dapat pegi, as she said Kuala Kangsar takde airport. Sudahlah Neila. Heh.

Majlis yang chanteks, sgt purple. Ada kump nasyid kanak2 riang, satu kump lelaki, dan satu kump pompuan. Dengan mikrofon yang banyak dan alat gendang2an. Huhu.

Tahniah untuk Shima. Semoga bahagia menempuh alam baru dalam hidup. :)


Gambar sedikit blurr, tapi hanya gambar ini saja yang tidak menampakkan saya gumuk. Huhu. Dan, gamba ini masih dapat memperlihatkan Shima; rumet saya itu chanteks di dalam persalinan kahwinnya, yang telah dijahit oleh ibunya sendiri. Sebelah Shima ialah adek saya, dan di sebelah saya ialah ibu saya.

7 comments:

aNoiHalim said...

hye tim...
hehe

Anonymous said...

tim..ko tak gemuk pon laarr..jgn perasan k!hehe :)
-fatin-

SITI said...

Hasanah: Welkam here :) Lama dah tak jumpa kau.

Fatin: Kau juga dah dtg ke sini? Hehe. Welkam2. Miss u.

Sahalfikri said...

sama tempat dgn adik.IKIP.tapi tak ketemu kot.

impikan perkahwinan ada persembahan dikir Acheh.hmm, kena cari sponsor la gamaknya..

SITI said...

abg Suhail: tak ketemu, kita di sana 7 tahun yang lalu. Owh.

Kawen dgn org Acheh lah. Hehe.

ultimatecass said...

sangat rajin pergi kenduri sampai kuala kangsar. dengan parents lagi tu. parents aku kenduri sebelah rumah pun selalu malas aja mau pergi.

SITI said...

Ati: aku pegi sbb kawan aku tu penah dtg umah aku dulu. Dan lagi, mak abah ikut sbb ada satu lagi kenduri, kawan abah, kat Ipoh, itu yg mereka ikut tu. Dan lagi, ayah aku mmg suka pegi keje2 kawin ni, tapi mak aku tak berapa gemar. Ini pun dia ikut sbb aku ajak, sbb kitorang kene bermalam di Perak. HOHO.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...