Thursday, March 13, 2008

Di Satu Hujung Minggu yang Lalu

Saya telah mendapat gambar2 utk bbrp peristiwa yang telah berlaku pada hujung minggu yang lalu. Hujung minggu yang penuh dgn kejutan? Huhuhu....

7hb3; 8pm; ABADI 08; annual dinner kolej saya. Ini gambar felo2 yang hadir. Ramai yang tidak dapat hadir atas pelbagai alasan, termasuk telah pulang untuk mengundi. (Eh, abg Firdaus tak sempat bergambar. Apakah?) Malam yang (agak) indah.

8hb3; 11am; FIRST TIME VOTERS; Saya dan adek2 saya sama2 mengundi di Sekolah Agama Tun Syed Nasir, Tanjung Agas, Muar di saluran 3. Ya, kami pergi mengundi dengan perasaan excited dan sangat riang ria, chanteks berbaju kurung dan bergaya bercermin mata hitam.

8hb3; 2pm; A WEDDING DAY; Ke persandingan Ain, kawan felo saya di Semerah, Batu Pahat. Majlis yang indah, dengan pelamin yang mewah dan makanan yang sedap2. Congrats, Ain & Najib!

Kami semua pulang ke Muar, untuk sama2 menanti keputusan pilihanraya pada malam itu. Keputusan2 yang agak mengejutkan (saya, tidak bagi ramai yg lain) itu, telah membuatkan kami tidur agak lewat, dan tidak dapat pulang awal pada keesokkan harinya. Saya hanya sampai di kolej jam 7 malam, 9hb3.

Siapa pun menang, research saya perlu saya sendiri yang teruskan, tiada perubahan di situ.

Semoga yang baik2 sahaja yang akan berlaku. AMEEN.

p/s: saya mmg eja Keesokkan, dgn 2 k, sbb mmg saya eja begitu. Bagi saya, kedua2 suku kata, "sok" dan "kan" memerlukan K, maka perlu ada 2 K. Sama seperti kita memerlukan 2 E di situ, "ke.e.sok.kan"

12 comments:

Anonymous said...

kenapa?? ada yg komen ejaan cik siti ker?? rasanya kalo ikut bahasa sastera melayu memang dah betul pun ejaan tue... well... gamba2 yg cantekss... saya pun tido agak lewat pd mlm menantikan keputusan pilihanraya tue... mujurlah... tidak pulang ke kl lagi pd esok paginya cuma bas bertolak pulang pd sebelah malamnya yg dijadualkan jam 12 tgh mlm terlewat kerana masalah teknikanl... akhirnya saya bertolak ke kl jam 1.45 pagi....

nampaknya betul... siapa pun menang... pihak pembangkang ker... barisan nasional ker.... perubahan telah dibuat... rakyat telah membuat keputusan.... dan betul seperti kata cik siti.... yang tiada perubahan adalah kerja2 di makmal.... perlu cik siti sendiri yang melakukannya... kan???

Marliza Radzi said...

tapi dek, bukankah keesokan itu menggabungkan suku kata KE, ESOK dan AN, bukan KAN. rasanyalah (tak perasanpun ejaan yang berbeza itu jika Tim tak sebut. heheh)

anways, benar, semoga yang baik2 sahaja yang akan berlaku.

SITI said...

anon @ kak Asma: Ya, dan keje makmal saya masih byk yang perlu dilakukan.

kak Yanti: kita mcm tak suke K tu nak kene kongsi2. Haha...

Anonymous said...

well...
komen2...
:)
hmm...
byk peristiwa yang berlaku ye...ada yang normal n ade yang aneh...
rasenye begitu lah...

apa pun..aneh atau tidak..perjuangan tetap perlu diteruskan...jangan hingga bangsamu dipijak baru ada yang sedar...ayuh bangsaku...teruskan kegemilangan dan keagungan agama dan bangsa kita...

SITI said...

En. Anon: aneh? Kau mmg suka gune word tu. Huhu.

Ya, kita semua ada peranan masing2 dalam memajukan agama dan bangsa.

Anonymous said...

wahhh.... beriya benor kawan kite si en anon tue yek!!! teringat plak lagu anak kecil main api yg cikgu kite masa sek rendah dulu suka minta kelas dier menyanyi.... memang lagu itu adalah lagu untuk bangsa kiter... serta perjuangan datuk nenek moyang kite dalam memerdekakan bumi malaysia ini dari dijajah....

SITI said...

Haah, semangat kawan kita yg seorang itu. Erm, kita tak tahu nyanyi lagui tu. Che'gu kita tak ajar pulaks masa kecik2 dulu. :P

Anonymous said...

ermm..satu peristiwa yg mungkin tak akan saya lupakan..seronok pergi ke rumah kamu Cik Siti.terima kasih atas layanan yang penuh dengan kasih sayang..he..he..he..pisang gorengnya pun juga hensem-hensem semuanya..he..he..

SITI said...

Owh, siapakah gerangan kamu di atas? En. Nik kah atau En. Amiran? Tidaklah dapat saya meneka dengan tepat. Nway, welkam. :)

Anonymous said...

gerangan diatas adalah encik Amiran..he..he..sama2..

Anonymous said...

selamat berkenalan cik siti payung...

er..aku agak blur tak tau lg apa nak komen. tapi membaca blog ko ni mmg buat aku ketawa kerana ada topik khas utk anep

hehe

SITI said...

ainjamil: welkam here, sis. :)

Anep selalu buat aku rasa
"kecik ati dan ingin nak nangis". Heh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...