Thursday, March 06, 2008

Demam

Saya demam dari hari isnin. Demam pilihanraya? Bukan. Saya rasa saya demam kerana terkejut kene serang on last saturday. Ada orang YM dan call rumah saya, marah2. Takut woo..

Saya tak suka bila demam. Sebab, saya ni jenis demam yang suhunya amat tinggi. Sekitar 39 hingga 40 darjah Celcius. Selasa lepas, saya diperiksa, suhunya 38.9 C. Doktor yang merawat akan selalu tanya ttg bintik2 kemerahan (yang selalunya tiada), ditakuti saya mengidap demam denggi. Dan, selalunya demam agak lama lah, tidak pernah kurang 3 hari, selalunya seminggu.

Saya pernah masuk wad sebab demam. Masa tu awal zaman matrikulasi di Kuantan. Orang kata berubah angin, kene angin laut. Dengan keadaan kawan2 yang baru dan jauh dari ibu bapa, saya dinasihati ibu agar masuk wad sahaja. Kebetulan, masa tu saya ke Hospital Pakar Kuantan (hospital di bawah Kumpulan Perubatan Johor KPJ). Doktor kata " Awak duduk wad je lah. Awak dah tak stabil ni, cakap pun dah tak betul" . Disebabkan mereka tahu saya anak sedara pak ngah, lepas call pejabat pak ngah, saya duduk wad vip. Best jugaklah, sbb sorang2, so ada tv, bolehlah hilang buhsan. Tp, dah saket tu, sedih jugaklah. Huhu. Darah saya diambil selama 3 hari berturut2 untuk diperiksa. Pastu, seminggu duk sana, dalam 6 pain air masuk. Memang suhu badan masa mula2 masuk tu mencapai 40 C. Tinggi tu...

Hari ini, demam dah berkurangan. Bersyukur saya pada Ilahi. Janganlah ada orang serang saya lagi.

Esok saya ada annual dinner college. Dan, lusa, akan pulang mengundi dan ke majlis kawen kawan felo saya. :)

5 comments:

Marliza Radzi said...

get well soon, dek!

Anonymous said...

cian tim..
bukan demam yg cari ko tim, tp ko yg mencari demam itu.. apakah?

Anonymous said...

dear tim..get well soon k..

bg cik ema coretkan perasaan sket..

i'm so piss off with Lam Soon's GM..who da hell he thinks he is?
i've spent my 2 days juz waiting for him to see me and guess what???he refused to see me coz he said that he haven't goin thru my CV yet..What the f***??? and guess what??i couldn't attend KAB's annual dinner which i already paid (doesn't matter ekceli) coz now already 4 PM and will take 5 hours journey from JB to Bangi..STUPID GM!!!!

Huh

piss off~!!!

all my plan dat already planned for today n 2mrw lenyap juz bcoz of that stupid GM!!!!!

sorry friends!!!! and have fun

plus today, is the day dat i shud get married!!!!!

yes~!!!what a bad day!!!!

and my ex-fiance n his friend doing stupid stupid stupid thing to me 2day...

but...at last,starting from 2mrw i'm not someone fiance's anymore!!!OFFICIALLY!!!damn good!!

pergila kehidupan yang buruk!!!

SITI said...

kak Yanti: sudah sehat. Alhamdulillah.

Awis: mane ader? Aku tak penah suh dia serang aku, OK?

Ema: Ya, datanglah kehidupan baik.

Anonymous said...

hehehe..

saperss serangsss ko niee kaks?? ahaksss ;).. billerss nakss bergossip?? spill the beansss yeah :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...