Wednesday, March 19, 2008

19032008

Owh, apa2 saja hari ini. Saya kira2 progestrone saya di tahap tertinggi.

Malam tadi meeting felo bersama Pengetua (yang kacak). Dari jam 9 malam hingga jam 1.30 pagi. *sigh*. Disambung pula dengan tugas sbg felo untuk memeriksa "penempatan setinggan" di asrama perempuan. Tidur pada jam hampir 4 pagi. *sigh*

Meeting yang menarik? Hurm, bukanlah meeting yang buhsan. Dengan, kehadiran YDP (yang kacak, sangat!) yang duduk sebelah Kid yang duduk di sebelah saya itu, maka, saya rasa agak hampir dengan dia kali ini, di mana, sudah lama saya tidak merasa begitu. Dengan, keadaan Pengetua (yang kacak) SANGAT memandang ke arah saya (sebelah kanannya), tetapi tidak menghalang saya daripada merapu dengan Kid (dan sekali sekala dengan Dina). Kemudian, apabila Anif datang, barulah Pengetua (yang kacak) memandang ke arah kirinya, hanya kerana Anif duduk di kirinya itu. Dengan, sifat humour Pengetua (yang kacak) yang semakin menjadi2. Dan, diakhiri dengan, reshuffle portfolio felo, saya telah dilantik memangku portfolio Hal Ehwal Siswi, di samping kekal di portfolio Perhubungan Luar dan Alumni. Dan, Anif telah dilantik sebagai Ketua Felo, mengetuai kami semua. TAHNIAH!

Bangun agak lewat, dikejutkan dengan panggilan telefon yang dikenalpasti sebagai wrong number. *sigh* Kemalasan melampau menyebabkan saya hanya sampai di lab jam 12. Dengan ketiadaan parking, dan ketinggalan handphone di bilik, saya merasa agak nak mengamuk. Agaklah.

Saya perlu coretkan sesuatu ttg politik. Fenomena yang pelik2 dilihat melanda keadaan pasca pilihanraya umum negara ini. Kepada enchek2 Barisan R*akyat sekalian, Helllooo, kamu2 itu menang, bukan sebab rakyat2 percaya kepada kamu2, bukan kerana tertipu dgn manifesto kamu, bukan sangat percaya A*nwar boleh menjadi PM yang baik, bukan kerana kamu2 ramai yang kacak2 dan jelita. BUKAN, OK? Rakyat2 hanya terlalu meluat dengan BN, terlalu menyampah dengan perangai pemimpin tua/ muda BN yang telah agak ramai yang buncit2, rasa sangat mual dengan media yang kempen untuk BN. Kamu2 perlu sangat faham dengan situasi ini. Ia adalah faktor penolakan dari BN, bukan faktor menarik tertarik dari kamu. Maka, kamu2 semua, wahai pucuk pimpinan, janganlah nak perasan, tulis sana sini, bahawa rakyat telah ingin menyokong kamu. HANYA perlu buat keje dengan SANGAT baik dan SANGAT berhati2, kerana, kamu2 itu tidak ada pengalaman memerintah lagi. SILA berhati2, ya!

Malam ini ada meeting lagi. Semoga meeting ini tidak membuhsankan. Nasihat saya pada adek2 yang akan menghadiri meeting malam ini, "Jangan buat saya marah, masa mood saya tengah nak marah, OK?"

Esok cuti. Esok saya perlu berpuasa. Untuk hari ke 30 dalam pembayaran nazar saya selama 60 hari. Ya, saya perlu membayar nazar 60 hari puasa, dan esok , insyaAllah, hari ke 30, maka, ada baki 30 hari lagi.

13 comments:

Anonymous said...

oohh..progestron..progestron...
sangat mempengaruhi ye...

well..
TAHNIAH kepada saudara Anif..anda SANGAT sesuai sebagai KETUA FELO...
:)

Selamat Berpuasa kepada Cik Tim...
cepat2 habiskan....
hehehe....

Anonymous said...

ya..tahniah en Anif..semoga anda terus disini..insyaallah jadi tutor kot..semoga amin terus maju bersama ketua felo kita..ameen..

SITI said...

Enchek2 anon sekalian, sila, ya, sila perkenalkan diri anda, heh.

Anon1 @ En. Kid: aku stop dulu puasa, sambung bulan rejab nanti. :)

Anon2 @ En. Amiran: wei, Amin akan maju bersama Pengetua (yang kacak) itu. Heh.

Sudah aku khabarkan ucapan2 tahniah kamu2 itu kpd Anif.

ultimatecass said...

ya ampun Tim, nazar 60 hari??!! nazar nak puasa adalah something yang aku insyaallah takkan buat. hahaha nak ganti puasa pun separuh mati lagi mau nazar. and then kan Tim, hebatlah hostel kau rasa macam boarding school all over again. kalau aku, most probably aku cabut sudah. Cukuplah kat Stf dulu.

Anonymous said...

alops guy...
akhirnyer...aku d cni..
apakah??

dah reshuffle yer jwtn2 felo..
satu perkembangan yg bagus..

lepas nie sume felo kne jalankan tugas dengan baek..

byk tol entry kau yer ct..dr satu kejadian ke satu kejadian..menarik sungguh..haha..jenuh membacanya..ape pun..its so interesting...abadikan sumenye d cni..hehe..

okies..stkt ni dlu comment..nant2 sambung ag..

adios..amigos..
kambate!!

SITI said...

Atie: Haha. Puasa adalah satu cara utk kurus dan menjaga kesihatan juga. :P

Anon @ En. Anif: wei, apsal kau mahu anon juger? heh.

Ramai jer yg dah ader blog. Bila kau nak ader? Bleh aku komen pjg2 nanti.

Adeks kau pun dah ader blog dia sendiri. :P

Anonymous said...

adiks?...
:p

Anonymous said...

pengetua itu mmg sgt kacak..moreover dia sgt cool and sooooo adorable..miss him so much...
eniwei..conrats gak untuk ketua felo. teringat zmn gila meeting, abeh meeting kol 2a.m. pun ada ati lagi kuar mapley..owh..

ultimatecass said...

eh tim. kenapakah hostel tu ada guys? co-ed eh? hebatnya.

SITI said...

Anon: Haah, adek.

kak Ronie: kan? kan? Hehe. Miss u too!!!

Atie: haah, campurlah, like 10 blok asrama; 6 utk pompuan, 4 utk lelaki.

ultimatecass said...

owhhh ok. ingatkan satu block tu campur semua. agak terkejut. hehe

SITI said...

Atie: haha. Mana boleh mcm tu. Nanti tak boleh blaja, kelip2 mata jer tgk org hensem. :P

ultimatecass said...

hahaha kalau ada yang handsome tim. over here macam tu tapi buat penat kelip kelip aja. handsome tak, bising dan bersepah adalah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...