Tuesday, January 08, 2008

Gas Usus

Maaflah kerana diam seketika...

Maaflah kerana akan memperkatakan ttg perkara yg (pada sesetengah orang) tidak begitu bagus untuk diperkatakan...

Gas usus a.k.a kentut adalah antara perkara yang hampir setiap hari dilakukan. Ia adalah perkara yang kadangkala di luar kawalan. Tp, sebenarnya ia adalah boleh dikawal.

Ada pelbagai cara orang nak kentut. Ada yang tak sopan lansung. Seperti cerita di bawah ini...

Ema dan A**** adalah kawan saya. Tapi, mereka tidak pernah berjumpa dan berkenalan berdua. Di satu malam yang indah, saya dan Ema ke kafe untuk membeli makanan. Kami terserempak dengan A****. Kami pun duduk membincangkan beberapa perkara. Inilah pertama kali, Ema dan A**** duduk bersama. A**** pun bercakap dan bercakap lagi. Tiba2, A**** berhenti bercakap, menaikkan sebelah punggung dan kentut (wpun tidak berbunyi, kami sgt pasti ada gas yang telah dilepaskan). Dan A**** kembali bercakap semula, bagai tiada apa yang berlaku. Aku dan Ema saling berpandangan. Bila tammat A**** bercakap, Ema pun berkata, "A****, ini first time aku duduk depan kau, kau boleh kentut mcm tu dpn aku???". A**** diam dan hanya senyum.

Ya, belajarlah kentut dengan penuh sopan dan penuh susila. Bukan penuh bunyi dan penuh gaya. HEH.


(p/s: entri ini bukan berniat untuk memalukan sesiapa. Hanya untuk renungan dan muhasabah diri. Sekian.)

5 comments:

Marliza Radzi said...

manisnya penggunaan 'gas usus'!

SITI said...

kak Yanti: perkataan dalam buku Biologi Matrikulasi. :D

Anonymous said...

HuHuHu..name ku terpapar dalam blog mu under tajuk Gas Usus....
eit..mlm ni aku kembali ke sana k...

Anonymous said...

Tapi, mereka tidak pernah berjumpa dan berkenalan berdua. ~ aku tak tahu pulak ashuk tak penah kenal ema.. ermm..

SITI said...

Buat2 tak tahu: ini adalah ceriter bbrp tahun yang lalu, di satu ketika di awal usia Tahun Dua. Ini adalah kesah benar pertemuan pertama mereka. HEH.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...