Wednesday, November 21, 2007

KEBETULAN YANG INDAH

... dan aku akhirnya menulis cerita itu di sini...

...di satu petang yang hening... dgn hujan gerimis... aku yg sedang berpuasa ini telah pulang agak lewat dari kebiasaan... 6.45 ptg baru aku bergerak keluar dari bangunan 22 tingkat itu menuju ke stesen komuter Bank Negara... perjalanan yg mengambill masa 10 min berjalan kaki... penat...

... aku terdengar bunyi keretapi sudah tiba, tapi aku belum pun sampai di stesen... aku meneruskan langkah, berlari-lari anak untuk menaiki keretapi itu... tp, aku gagal... aku hanya lewat beberapa saat... dengan penatnya, aku duduk di kerusi kososng itu...

...aku mengeluarkan buku cerita karangan HAMKA... lemah... tp, aku teruskan bacaan... sbb tiada apa yg boleh aku lakukan selain menunggu keretapi seterusnya datang... dijadualkan pukul 7.01 malam... dan aku terus membaca... tiba-tiba, aku teringatkan Lelaki itu... aku senyum... menutup buku... memandang ke hadapan... DAN DIA, LELAKI DALAM INGATAN AKU ITU MUNCUL DI HADAPAN AKU... apakah?!!!



(...macam citer korea x ... title? pilihlah sendiri... tapi aku suka "Which star are u from?... lagu? Miracle... ya, itulah pilihan aku... hehe)


...aku terpisat...menggeletar... aku yakinkan diri, bukan lelaki itu yg aku lihat... aku cuba bertenang, kembali membuka buku semula... tp, aku gagal membaca... maka, aku membuat keputusan... MELIHAT LELAKI ITU... terus-terusan...

...memang dia, Lelaki itu... bersama seorang perempuan canteks...

...walau apa pun nama untuk episod ini, aku sgt marah kerana aku sgt terkejut...

...AKU TIDAK DITINGGALKAN KERETAPI, HANYA UNTUK MELIHAT DIA DI SITU...
...DIA TIDAK MUNCUL DI DEPAN AKU HANYA KERANA AKU TERINGATKAN DIA KETIKA ITU...
...DAN...
...AKU TIDAK PULANG LEWAT HANYA UNTUK MENGALAMI SESUATU YANG DINAMAKAN KEBETULAN INI...


...aku rasa sgt penat dan tidak berdaya lagi...

...aku tak tahu ceriter dari pihak Lelaki itu... apa yg menyebabkan dia berada di situ pada saat itu... mungkin dia tak rasa apa yg aku rasa... dan mungkin dia tidak akan mengendahkan pun perasaan terkejut-yg-amat-sgt aku ini... maka, apa yg berlaku itu, tidak memberi impak pun kpd emosi dia...

...tp, bg aku, selain perasaan terkejut-yg-amat-sgt itu, ia adalah antara KEBETULAN YG INDAH yg berlaku dlm hidup aku...

6 comments:

Marliza Radzi said...

kebetulan yang indah = serendipity :)

first time here! :D keep on writing, sis.

SITI said...

ooopppssss...

kak yanti sudah singgah...

hehehe...

akan berusaha untuk

keep on writing itu

heh...

Anonymous said...

wow!!!
kebetulan yg indah ye...
well...
keep on writing...
only GOD knows why...
berdoalah...
okay...
:)

SITI said...

saya menulis di sini kerana saya ingin menulis. saya benar2 rindukan dia pada waktu ini. rindu untuk melihat dia, sebab memang saya suka melihat dia. saya tidak tahu sama ada saya masih sayangkan dia lagi atau tidak. yang saya tahu, saya rindu mahu melihat dia yang kacak itu.

akhirnya saya telah download cerita serendipity yang kak yanti sebut di atas itu. saya mahu tahu, adakah perasaan saya ketika kejadian ini berlaku, terdapat dalam cerita itu.

saya kira2, waktunya adalah bila mana lelaki itu mendapat buku yang dia cari itu, daripada wife-to-be yang dia tak jadi kawen itu. menggeletar! perasaannya ialah, "apakah yg sedang berlaku ini?" "APAKAH?"

i miss him.

Anonymous said...

siapakah dia itu?

SITI said...

Nama dia Alias. Awak kenal?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...