Wednesday, August 08, 2007

XS, S, M, L, XL, XXL.

Semasa kecil, Cik Siti adalah dikategorikan sbg kanak2 bersaiz besar. Tidaklah pernah Cik Siti dapat memakai apa2 pun yang bersaiz M apatah lagi yang kecil dari itu. Sehingga ke sekolah menengah pun, Cik Siti masih tidak boleh dikatakan kurus. Walaupun tidaklah gemuk seperti zaman kanak2, ttp tidaklah boleh dipanggil kurus.

Semasa di matrix, Cik Siti pernah kurus.

Masa undergrad, perubahan tidaklah begitu ketara. tidaklah pula perasan apa2 kerana mungkin tidak banyak membeli benda2 yang melibatkan saiz. Maka, Cik Siti rasa semuanya biasa2 sahaja.

But lately, mungkin membeli perkara2 yang melibatkan saiz. Cik Siti tahu Cik Siti mmg ada mengalami penurunan berat badan. Maka, mmg nampak kurus berbanding dahulu. Tp, perasaan diri sendiri sgtlah lain apb perlu memilih saiz S untuk diri sendiri. Tidak mahu percaya diri sendiri? Ermmmmm....

Di suatu hari yang biasa di makmal, sarung tangan sudah habis. Maka, meminta Encik Makmal mengeluarkan sekotak dr stor. "Saiz apa awak pakai?" "Saiz M kot" dalam hati berkata, takkanlah saiz S. Tp, mmg saiz S pun. Mmg.

Apb sudah dewasa, Cik Siti sgt sudah berubah. Daripada seorang bersaiz XL zaman kecil2, menjadi seorang bersaiz S pada zaman dewasa. Dewasa? Belumlah dewasa. Erm, zaman 20an? Zaman apa2lah. Huhu. Tapi, Cik Siti tahu, bukanlah Cik Siti sahaja yang mengalami perkara ini. Ramai lagi yang mengalaminya, ada yang lebih ekstrem lagi spt dari saiz XXL kepada XS. Heh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...