Friday, December 11, 2009

Lelaki yang Baik Itu

Wiken menjelma lagi. Melalui wiken2 terakhir dalam tahun ini, banyak betul majlis kenduri-kendara di sana sini. Majlis kenduri yang gumbira pastinya majlis tunang juga majlis nikah.

Beberapa hari sebelum melalui wiken hari ni, kawan saya telah menelefon memberitahu satu khabar. Satu orang Lelaki yang Baik akan bertunang pada wiken ini. Owh. Tiba2 keciwa. Haha.

Saya masih ingat lagi, perkara sama berlaku beberapa tahun yang lalu. Wataknya juga sama. Saya. Satu orang kawan saya ini. Satu orang Lelaki yang Baik itu. Berita pada malam beberapa tahun yang lalu itu ialah, satu orang perempuan lain sudah berjaya menambat hati Lelaki yang Baik itu. Haha. Saya dan kawan saya yang seorang ini telah merasa keciwa setelah berita itu disahkan. "Cuba je kau pegi ngorat dia. Like, cuba je. Kan memang dah ada spark." "Tapi, aku ada ***". Haha. Ya, pada waktu itu.

Dan, hari terus berlalu. Kawan saya dan *** telah putus tunang hujung dua tahun lalu.

Tahun ini, kawan saya itu telah dapat berkawan dengan Lelaki yang Baik itu. Mereka selalu juga keluar makan bersama. Dan, tiba2 malam kelmarin, berita mahu bertunang itu, Lelaki yang Baik itu sendiri yang beritahu. Sekali lagi, rasa keciwa itu hadir. Haha. Walaupun, kawan saya yang seorang ini telah punya boyfren baru, tapi..............

Ya, Lelaki yang Baik itu bukan sahaja baik, juga kacak, juga bijak.

Kalaulah, kawan saya yang seorang ini telah berani membuat keputusan di luar dugaan beberapa tahun yang lalu itu. Lantas menyatakan isi hatinya dengan sebenar. Haha. Tidaklah kekeciwaan ini akan hadir untuk kali kedua. Tidaklah saya mendengar kekeciwaan itu berulang.

Kekeciwaan kerana gagal mencuba ini lain benar rasanya. Keciwa selepas berani mencuba, sekurang2nya kita tahu bagaimana cabarannya. Sekurang2nya, kita tahu kita berani.

Saya ucapkan selamat berwiken kepada kamu semua. Semoga semua kenduri-kendara selamat dan berjalan lancar.

Kepada kawan saya yang seorang itu, sila fokus, ya. Kepada Lelaki yang Baik itu, selamat bertunang.

Sekian.

5 comments:

SITI said...

tagskie;

hi. thanks. havva nice day to you too. :)

ultimatecass said...

Too many kenduri kahwin now. Too depressing. Bila agaknya aku boleh announce kat kau "lelaki yang baik itu" adalah bf aku? Billaaaaakkkaaaahhh? Aduh. Tensi

SITI said...

atie;

janganlah depress sangat. enjoy the kenduris. Hehe.

ooo, jangan risau sangat. Only God knows bila.

take care, ati.

kawan tim yang seorang itu said...

heh..lelaki yang baik itu sudah tunang...kan bagus jika kite bole klonkan lelaki ini byk2..maka sumeorg dapat lelaki yangbaik mcm yang kite kenal tu...

hhuhuuu!

SITI said...

kawan saya yang seorang itu;

haha. perlu berdoa supaya mendapat lelaki baik. ameen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...