Thursday, December 03, 2009

Delivery Service

Saya musykil untuk menterjemah dalam bahasa melayu. Adakah "perkhidmatan penghantaran"? Terlalu panjang, saya kira.

Saya telah melakukan pesanan set makan tengah hari di Hale's Kitchen, restoran di aras bawah, apartment rumah saya ini. Ia telah menandakan satu lagi detik kemalasan saya. Haha.

Set makan tengah hari biasanya berlauk ayam. RM4.50. Bagi saya, ia agak mahal. Saya selalu makan RM3.50, dibeli di kafe LPPKN. Tapi, setelah beberapa kali saya membeli makanan di sekitar rumah saya ini, harganyanya sekitar RM4.50 hingga RM5.50. Jadi, makanan di Hale's Kitchen ini dikira standard di kawasan kampung baru ini. Yang penting, ia sedap dan memenuhi citarasa saya.

Hidangan semalam, Nasi Hujan Panas, ayam masak kicap dan acar timun. Hari ini, Nasi beriyani, ayam masak kurmak dan acar. Ya, RM4.50! Tapi, kena cepat sebab ia hanya disediakan 50 hingga 60 set setiap hari.

Oleh itu, saya rasa saya adalah akan selalu memesan set makanan tengah hari ini. Servis penghantarannya juga agak cekap. Tidak sampai setengah jam selepas menelefon, tiga set makanan yang saya dan kawan2 pesan, sudah sampai di depan pintu.

Owh, saya sudah jarang2 perlu keluar, kerana telah mula menulis thesis. Doakan agar kemalasan bergerak ini akan merajinkan saya untuk menulis dengan baik. Haha.

Sekian.

*malas nak amek gamba. ada hp jer. kamera kat adek lagi.

2 comments:

ultimatecass said...

ei bestnya ada delivery service!
even though busy, silalah update blog selalu ok?
i need more "entertainment" to help get through the day!

SITI said...

Atie;

Ya, best. Takde extra charge pulak tu. Huhu.

ok2, akan update. Apa saja untuk kamu, dear. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...