Wednesday, August 01, 2007

Di Malam Hari

Sekarang sudah pukul 12.06 malam or erm... pagi hari Rabu... Tp, saya ingin bercerita ttg hari Selasa... ttg up n down hari Selasa yang telah saya lalui pada 310707.
Hari Selasa saya bermula dengan tidak tidur. Jam 12 malam semalam, saya masih khusyuk membuat kerja. Minit mesyuarat perlu saya siapkan. Saya selesai membuat kerja jam 3 pagi dan terus tertidur... saya sgt marah bile tertidur, tp saya rasa saya agak penat sbb dinding rahim saya hampir runtuh... (siap keje=+30; tertidur-15) [tiru entry kak yanti, huhu]
kemudian, saya bersiap jam 8 pagi dengan mengantuksnya. Perlu ke Pejabat PRO bersama teman. Perlu set appt utk buat satu kursus buat surat utk kanak2 JAKSA. Saya mmg penat mengeluh mengenangkan mereka yang tak reti buat surat wpun dah tahun 2. APAKAH? erm, dan tarikh yang boleh ialah 20 Ogos. Sungguh lewat. wpun hampa, tp... well at least dah dpt tarikh. (dpt tarikh=+20; hampa kerana tarikh lewat=-5)
Kemudian, saya terus ke perpustakaan ATMA. Perlu menjadi ahli, barulah boleh pinjam buku. Gembiranya rasa di hati. wpun kene bayar rm5 di saat elaun tak masuk lagi, tp rasa best sgt bila nampak buku2 idaman hati. buku2 pak HAMKA dan buku "Sampainya telah pagi" tu. ahaks. dan buku2 lain. dan.... owh, byknyer buku2 yg best kat library ni. malangnyer tak bleh pinjam lagi, sbb baru daftar, dia tak masukkan dlm sistem lagi. esok baru boleh pinjam. tidak mengapa, yakinlah esok harinya. (berjaya jd ahli= +15, tak boleh pinjam= -5)
kemudian, terus lagi perjalanan hari ini dengan berbincang bsama dgn org opis ttg minit mesy yg telah disiapkan tu. ada bbrp ayat yg tidak sedap bunyinya. diselangseli dgn membaca s/khabar. akhirnya berjaya edit minit. pulang ke bilik sbb nak tunggu mak fakskan geran kereta. perlu cepat sbb dah nak pukul 4. tp, ink printer tu mmg dah nak abis, mak berjaya faks tp, tak terang. pukul 4, pergi je kat opis tu, lepas puas mengurat pakcik guard tu, tp, gagal juge dia nak bg sticker kete. hampa sungguh ptg saya. terus saya pulang ke opis dan anta minit ke dlm bilik pengetua. nasiblah sempat. (berjaya edit minit =+10; gagal faks= -10; gagal dpt sticker; -10; sempat anta minit= +5)
saya pulang ke bilik. dpt msg dari tajul. dia ingin belanja saya makan mlm nie. suke. huhu. tp, kemudian saya tertidur. tak bagus betul tidur di ptg hari. mandi. bersiap, dan keluar dgn tajul. makan dan kenyang. pulang ke kolej. tajul ingin pinjam peta. awis pun dtg. tajul belanja aiskrim. suke. huhu. ttiba, dpt msg dari emak, duit dah masuk. Apakah? rasa lega sgt. terus bayar hutang-piutang dan berkira2 utk bblanja esoks. ahaks. (tajul belanja dinner & aiskrim=+25; ttidur ptg= -7; duit masuk=+50... huhu)
markah? haha. itulah kehidupan. penuh dengan kegembiraan yang berselang seli dengan kedukaan dan kehampaan. it is everyday. dedicate lagu Seindah Biasa. Indahkah yang biasa2 itu? huhu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...